עמוד:56

הנה הצעת חלוקה : בחלוקה זו רואים בקלות שכל נכד קיבל 1 1 פשטידה . כבר בשלב זה מומלץ לדון עם התלמידים על כך ששני הפתרונות , בסעיף א ובסעיף ב , מוליכים לאותה תוצאה , תוצאת התרגיל : . 4 : 3 = עמוד 120 פעילות 2 שימו לב שיחיאל אינו אוכל מהפשטידות , ולכן יש לחלק 5 פשטידות שווה בשווה בין ארבעה חברים . התרגיל המתאים הוא . 5 : 4 = התלמידים מתבקשים להציע דרך נוספת לחלוקה של 5 פשטידות בין ארבעת החברים . מומלץ לעודד אותם לעשות זאת על ידי כך שיחתכו פחות פשטידות . למעשה , בדומה לשאלה הקודמת , אין סיבה לחתוך את כל הפשטידות ואפשר לחתוך רק אחת : רצוי שהתלמידים יבדקו אם תשובתם עולה בקנה אחד עם תשובתם בסעיף א : לדוגמה : אם התשובה שקיבלו היא 4 פשטידה ובסעיף א הם טענו שכל אחד יקבל יותר מפשטידה - אין התאמה בין שתי התשובות . עמוד 121 פעילות 3 בפעילות זו לומדים לפתור תרגיל חילוק של מנת שלם בשלם . מתחילים ממשימה קלה הקשורה לתרגילי חילוק שהתלמידים כבר יודעים לפתור : . 6 : 3 = יש כאן עימות בין שני התרגילים האלה : . 3 : 6 = 6 : 3 = פעילות 4 בפעילות זו שוב יש עימות בין שני התרגילים : . 3 : 6 = 6 : 3 = חשוב להדגיש את משמעות המחולק ( מספר העוגות ) והמחלק ( מספר החברים ) ולהסביר את ההבדל בין שני התרגילים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר