עמוד:54

עמוד 110 פעילות 3 20 עם המורה 3 נושא חדש הנושא החדש בפעילות זו הוא "חיסור מספר מעורב ממספר מעורב . " אפשר לבקש מהתלמידים לפתור בכיתה את סעיפים א-ו . לאחר מכן רצוי לדון במליאה בדרכים השונות לפתרון כל תרגיל . אפשר להמשיך את שאר התרגילים כעבודת בית . עמוד 113 פעילות 27 מומלץ לדון עם התלמידים באפשרויות למציאת פתרון פשוט ביותר לכל תרגיל . למשל , בסעיף ג אפשר לבצע את ההשוואה בלי לפתור את שני תרגילי החיבור : הפתרון : 1 4 קטן מ– , 1 כלומר , בצד שמאל מוסיפים ל– 1 מספר קטן מזה שמוסיפים ל– 1 בצד ימין , ולכן גם הסכום בצד שמאל קטן מהסכום שבצד ימין . עמוד 115 פעילות 3 31 אינטגרציה מומלץ לפתור את הפעילות עם המורה במליאת הכיתה . הסיטואציה המוצגת בשאלה היא סיטואציה מחיי היום–יום ורצוי להמחיש אותה לתלמידים . אפשר , למשל , לשחק במשחק סימולציה של חנות צבעים . המשימה היא אינטגרטיבית ורצוי לדון בדרכים הרבות לפתרונה . דרכים אפשריות לדוגמה : כדי לברר אם יש בחנות כמות מספיקה של צבע צהוב בעבור תמר : אפשר לצמצם את 2 ב2– ולהסיק שמהמכל הימני אפשר לספק לתמר כמות צבע הממלאת בקבוק של ליטר . ואולם 3 תמר רוצה לקנות שני בקבוקים כאלה . במכל השמאלי יש 1 ליטר צבע , אך , 1 > 1 ולכן אי–אפשר לספק לתמר בקבוק נוסף של 1 ליטר . אפשר לחשב את כמות הצבע בשני המכלים יחד : את התוצאה אפשר להשוות לכמות הצבע שתמר רוצה לקנות : 15 15 3 15 3 3 3 < 8 = 10 + = 2 גם כאן המסקנה היא שתמר רוצה לקנות כמות גדולה יותר מהכמות שיש בחנות ולכן אי–אפשר לספק לה את ההזמנה . לעמוד 115 מתאים רב–דף . 13

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר