עמוד:52

עמוד 106 פעילויות 3 14-13 חקר 3 אינטגרציה 3 שימוש "לא שקוף" בשברים פעילויות אלה קטנות יותר בהיקפן אך דומות למשימה 1 שבתחילת היחידה ( עמוד . ( 79 שימו לב , הצורך להשתמש בשברים כאן אינו שקוף . רצוי לאפשר לתלמידים לעבוד באופן עצמאי ואחר כך לדון בפתרונות השונים . עמוד 107 פעילות 16 מומלץ לתת לתלמידים לעבוד בזוגות ולמצוא כמה שיותר פתרונות לסעיפים א ו–ב . לאחר דיון בפתרונות אפשר לתת את שאר הסעיפים כשיעורי בית . הנה דוגמה לארבעה מהפתרונות האפשריים הרבים לסעיף א : פעילות 3 17 חקר 3 אינטגרציה 3 עם המורה 3 נושא חדש כאן יש לראשונה בעיה המעלה את הצורך בפריטת השלם בחיסור הצבע הצהוב . רצוי לבקש מהתלמידים לפתור בעזרת מכלי הצבע ולהסביר מאיזה מכל הם מוזגים וכמה צבע נשאר בו בכל פעם . את ההסבר יש ללוות בתרגיל מתאים . לאחר מכן אפשר להראות דרכים לפתור רק בעזרת תרגיל . פתרונות לדוגמה ( שימוש במעבר ממספר מעורב לשבר : ( איך יוכל לספק בעל החנות את ההזמנה של כמות הצבע הצהוב 7 - ליטר ? אלה כמויות הצבע הצהוב שהיו במכלים בתחילה : אפשרות אחת לפתרון : מוזגים לקונה 7 ליטר צבע ממכל ב :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר