עמוד:47

חומרים : דפי גזירה - "דפי עוגות" — בסוף החוברת לתלמיד ( גם באתר האינטרנט של מטח ) יש לגזור את כל שארית עוגה ולהניח על צלחת חד–פעמית . אין להפריד בין הפרוסות . מספריים צלחות חד–פעמיות לכל קבוצת תלמידים אופן העבודה : מומלץ לעבוד בקבוצות ואחר כך לדון במליאה בדרכי הפתרון השונות . אם קבוצה סיימה לעבוד , יש לעודד את התלמידים לחפש דרך פתרון אחרת ולכתוב תרגיל מתאים ליד כל תבנית . סעיף א מומלץ לדלג על סעיף זה ולהתחיל מיד מסעיף ב . באופן זה המשימה תהיה יותר מאתגרת וחידתית . סעיף ב על התלמידים למלא תבניות שלמות . מקצת התלמידים יצמידו את הפרוסות זו לזו וימלאו תבניות בלי לתת על כך דין וחשבון מתמטי . על המורה לערוך דיון בדרכי הפתרון השונות ולבקש מהתלמידים לנמק מדוע התמלאה התבנית ולשכנע באופן מתמטי שאכן כל השברים מסתכמים לשלם . מומלץ לעודד את התלמידים לחפש דרכי פתרון שונות ויצירתיות לשאלה . בשלב זה הם יכולים לדעת לפתור תרגילים כאלה : 1 + 1 + 2 4 בעזרת צמצום והרחבה . ( שליש שווה לשתי שישיות ולכן שליש ועוד שישית הם 3 שישיות שהם חצי ( . הנה כמה דרכי פתרון אפשריות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר