עמוד:40

עכשיו נשווה בין הכמויות כדי לקבוע אם יש לענת כמות מספיקה מכל מרכיב : לפי החישובים שנעשו קודם לענת יש בדיוק הכמות הנדרשת של ביסקוויטים 500 ) גרם , ( קקאו וחמאה . לענת יש גם כמות מספיקה של סוכר - אפשר לבקש מהתלמידים לחשב כמה כוסות סוכר יישארו לה לאחר שתכין את כדורי השוקולד . לענת חסר ליטר חלב להכנת כדורי השוקולד . ( 1 2 - 2 = 1 ) עמוד 73 פעילות 28 בפעילות זו צריך להשתמש בפעולת 3 ההרחבה כדי לפתור . אפשר לפתור בדרכים שונות . בקבוקים לדוגמה : אם כאלה רונית . לקניית רוצה לקנות 1 ליטר צבע 1 ליטרים היא צריכה צבע כחול לקנות בבקבוקים 8 בקבוקים של כאלה 8 ליטר = , 1 ) עליה 1 8 ש לקנות ( 8 ול– 3 4 14 הליטר היא צריכה לקנות 6 בקבוקים כאלה 1 = 3 ) ש . ( 6 אם המוכר רוצה למכור לרונית את הצבע בבקבוקים של , 1 עליו למכור לה בסך הכול 20 בקבוקים כאלה : 12 בקבוקים כדי לספק לה 1 ליטר צבע כחול ( כי 12 = 12 = 1 ש ( 1 12 ועוד 8 בקבוקים כאלה ( כי 8 = 8 = 3 ש . ( 1 12 פעילות 29 זו היא פעילות חזרה העוסקת בחיבור ובחיסור שברים בעלי מכנים שווים ובחיסור שבר משלם . פעילות 30 בחלק מהתרגילים במשימה זו רצוי שהתלמידים יגיעו בכוחות עצמם לידי מסקנה שיש להרחיב או לצמצם שברים כדי לבצע את הפעולה הנדרשת - חיבור , חיסור או השוואה . מומלץ לדון במליאה בדרכי הפתרון של התלמידים . עמוד 74 פעילות 31 פעילות זו עוסקת בחזרה על חישוב של חלק מכמות . במקצת המקרים ( הבניינים ) אפשר להשתמש בצמצום כדי למצוא את החלק המתאים . למשל , בבניין תמר - 2 ב10– מתוך 15 הדירות הצביעו הדיירים בעד התקנת מעלית , ולכן השבר המתאים הוא . = 3 10 2 לעמוד 74 מתאים רב–דף . 9

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר