עמוד:39

96 4 3 4 חוק ג יתקבל : 96 מתוך 120 חברי כנסת הם מכלל חברי הכנסת , ושבר זה גדול מ– כי = 5 על ידי צמצום השבר ב24– ו– < על ידי השלמה לשלם . פעילות 3 25 שימוש "לא שקוף" בשברים השברים אינם מופיעים בבעיה באופן מפורש ( כמו במצבים רבים בחיים , ( והתלמידים צריכים להבין כיצד הנתונים קשורים לשברים וכיצד אפשר להשתמש בהם לצורך הפתרון . הנה שתי דרכים אפשריות לפתרון . דרך א : 9 קוביות שוקולד מתוך 12 הקוביות בחפיסה הן 9 מחפיסת השוקולד . נחשב 9 את הכמות 9 מתוך 200 גרם שוקולד . התלמידים יכולים לחשב זאת רק לאחר צמצום השבר ב3– ( כי המספר 200 אינו מתחלק ב . ( 12– בפעולת הצמצום מקבלים : . = עכשיו אפשר לחשב ולמצוא כי מ200– גרם הם בדיוק 150 גרם שוקולד 3 = 150 ) ש . ( 200 : 4 = 50 , 50 כלומר 9 קוביות מתוך חפיסה של 200 גרם שיש בה 12 קוביות יספיקו בדיוק להכנת העוגה . ב : 9 150 להכנת העוגה יש להשתמש ב– מחפיסת השוקולד . 9 קוביות מתוך 12 3 קוביות שוקולד 9 הן . ננסה להשוות בין שני השברים . נצמצם כל שבר ונראה מה יתקבל : = 4 וגם . = מכאן אפשר להסיק כי 9 מתוך 12 הקוביות יספיקו בדיוק להכנת העוגה . עמוד 72 פעילות 3 27 אינטגרציה פעילות זו היא משימה אינטגריבית שלפתרונה יש לגייס חלק גדול מהידע על שברים שנלמד בפרק זה ובפרקים קודמים . דוגמה לפתרון אפשרי : כדי להכין 200 כדורי שוקולד צריך להגדיל כל מרכיב פי . 10 לכן הכמויות הדרושות מכל מרכיב להכנת 200 כדורי שוקולד הן אלה : 500 גרם ביסקוויטים 10 = 150 ) ש ( 50 נבדוק על פי הציור מה הן הכמויות שיש לענת בבית מכל מרכיב . לענת יש בבית : 500 גרם ביסקוויטים ( 400 + 400 : 4 = 500 ) 3 3 4 כוסות סוכר 2 1 2 כוסות קקאו 2 3 ליטר חלב 1 1 4 חבילות חמאה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר