עמוד:30

עמודים 42-40 פעילויות 13-6 בכל הפעילויות האלה פעולת ההרחבה מתבצעת גם בחישוב וגם בסרטוט . רצוי לחזור ולקשר את הפעולות החשבוניות שמבצעים בהרחבה לתוצאת הפעולה של חלוקת כל חלק שווה בסרטוט המקורי לחלקים שווי שטח קטנים יותר . פעילות 14 בסעיף א התלמידים מרחיבים בתרגיל ובסרטוט את 2 3 ב , 2– ב3– וב4– ומקבלים : = = = 12 2 4 2 6 2 8 לאחר מכן אפשר לדון בשוויונות נוספים שאפשר להסיק כמו השוויונות האלה : = = 9 = 6 8 6 4 6 8 4 על סמך כל השוויונות האלה ינסו התלמידים להשלים בסעיף ב > או < או = בין כל זוג שברים . לעמוד 41 מתאים רב דף . 3 עמודים 45-43 בפעילויות שבעמודים אלה פעולת ההרחבה איננה מלווה בסרטוט א ומבצעים אותה באופן מתמטי בלבד . ואולם גם במשימות אלה מומלץ לבקש סרטוט מתאים ( או "סרטוט בקיצור ( " המתאר את פעולת ההרחבה כדי שלא ישכחו התלמידים את משמעות הפעולה . בייחוד מומלץ לעשות זאת בפעילויות . 20-18 פעילות 20 ( עמוד ( 45 פעילות זו מתמקדת ברעיון שאם מרחיבים שבר מסוים במספר א ואחר כך מרחיבים את השבר המורחב שהתקבל במספר ב - השבר המתקבל כתוצאה משתי ההרחבות שווה לשבר המתקבל כאשר מרחיבים את השבר המקורי במכפלת המספרים א ו–ב . רצוי לתת לתלמידים לבצע את המשימה בעצמם ולנסות ולבדוק אם התופעה שנמצאה במשימה זו ניתנת להכללה לגבי שברים אחרים . לעמוד 45 מתאים רב–דף . 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר