עמוד:22

אפשר להסיר חלק מהקווים ולקבל ארבעה חלקים חופפים : בדרך זו רואים שהחלק הצבוע הוא 1 מהשדה . לכן . 3 = 1 פעילות 3 4 חקר למשימה זו יש פתרונות רבים . המשותף לפתרונות הוא שכל אחד מחמשת החלקים מחולק לשני חלקים שווים . הנה שלוש דוגמאות לפתרון : מומלץ לעודד את התלמידים להציע אפשרויות לא שגרתיות לסימון 3 מהשטח . לעמוד 30 מתאים רב–דף . 2 עמודים 32-31 פעילות 3 5 חקר להמחשה בכיתה אפשר להשתמש במבחנות המוגדלות שבעמודים . 49-44 סעיף א המבחנות בעמוד זה הן כלים למדידת נוזלים . במבחנה אפשר למדוד במדויק את כמות הנוזל אם מתקיימים שני התנאים האלה : הקווים המסומנים על המבחנה מחלקים אותה לחלקים שווים ( בנפחם . ( הנוזל מגיע לקו סימון . בפעילות זו מקצת קווי החלוקה חסרים , כך שהמבחנות כפי שהן מוצגות אינן מחולקות לחלקים שווים . כדי למצוא מהו חלק המבחנה שיש בו נוזל יש להוסיף או למחוק קווי חלוקה . מומלץ לתת לתלמידים לעבוד באופן עצמאי על המשימות ורק לאחר מכן לערוך דיון בכיתה . מבחנה א בדיון אפשר לשאול שאלות כמו אלה : - האם קווי הסימון מחלקים את המבחנה לחלקים שווים בנפחם ? - אם לא , אילו קווי חלוקה אפשר להוריד או להוסיף כדי שתהיה המבחנה מחולקת לחלקים שווים בנפחם והנוזל במבחנה יגיע לאחד מקווי הסימון האלה ? המבחנה מחולקת ל4– חלקים שווים בנפחם . אם נוסיף קווים ונחלק כל אחד מארבעת החלקים לשני חלקים שווים , יהיו במבחנה 8 חלקים שווים , והנוזל במבחנה יגיע לקו הסימון השלישי מבין קווי החלוקה האלה : בדרך זו אפשר לראות בקלות שהנוזל ממלא 3 מנפח המבחנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר