עמוד:21

הקווים המרוסקים בציור מדגימים כיצד הארכנו את הקווים המודגשים ויצרנו 16 משבצות חופפות המרכיבות את שטח השדה : קווי החלוקה מחלקים כל אחת מארבע החלקות ל4– חלקים חופפים . מכאן אפשר להסיק שהשדה אמנם מחולק לארבע חלקות שוות שטח . לפיכך השטח שקיבלה כל משפחה הוא 1 משטח השדה וגם 4 משטח השדה . בחלק השני של המשימה התלמידים מתבקשים להציע חלוקות משלהם . רצוי להציע יותר משתי הצעות ( אפשר לעבוד על דף משובץ . ( לעמודים 29-28 מתאים רב–דף . 1 עמוד 30 פעילות 3 3 חקר גם כאן מומלץ לתת לתלמידים להתמודד עם השאלה באופן עצמאי ללא הדרכה ואחר כך לדון בתשובותיהם . בדיון מומלץ להדגיש שקל לקבוע את החלק הצבוע מתוך כלל השטח הנתון כאשר השטח כולו וגם השטח הצבוע מחולקים לחלקים חופפים . כדי להגיע למצב כזה לעתים צריך להתעלם מקווי חלוקה מסורטטים ולעתים יש להוסיף קווי חלוקה שאינם מסורטטים . שדה א כדי לדעת איזה חלק מהשדה מיועד לגידול עגבניות יש לחלק את השדה לחלקים שווים בשטחם . הנה שתי דרכים לעשות זאת : אפשר להתעלם מכמה קווי חלוקה ולהאריך קווי חלוקה כך שיתקבל הסרטוט הזה : בסרטוט זה קל ונוח לראות שהחלק הצבוע הוא 1 משטח השדה . אפשר להוסיף קווי חלוקה המחלקים את השדה ל12– חלקים שווי שטח : בסרטוט זה רואים שהחלק הצבוע הוא 4 משטח השדה כולו . בשני הפתרונות שהוצגו צבוע אותו חלק שדה המיועד לגידול עגבניות , ולכן אפשר להסיק כי . = 3 4 1 שדה ב הנה שתי דרכים לחלק את השדה לחלקים שווים בשטחם : אפשר להוסיף קווי חלוקה כך : בדרך זו רואים שהחלק הצבוע הוא 3 משטח השדה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר