עמוד:9

ב . פעולות במספרים עד מיליון ( עמודים 22-12 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו עוסקים בכמה נושאים : פתרון תרגילים בארבע פעולות במספרים גדולים בעל פה ובמאונך סדר הפעולות משוואות ואי שיוויונות תובנה מספרית בעיות מילוליות . עמוד 12 בפעילויות 2-1 יש תרגילים שבהם מחסרים , מחברים , כופלים או מחלקים יחידות , עשרות שלמות , מאות שלמות , אלפים שלמים , עשרות אלפים ומאות אלפים . לפני שפותרים אפשר לערוך דיון שיעודד את התלמידים להעלות השערות , לדוגמה : באיזה תרגיל תהיה התוצאה הגדול ביותר ? התוצאה הקטנה ביותר ? תוצאה גדולה ממיליון ? עמוד 13 בפעילות 4 עוסקים באלגוריתמים המקובלים לחיבור ולחיסור מספרים גדולים . לתלמידים הזקוקים של לכך מטח אפשר aspx : להציע MathWorksheet 2 . תרגול נוסף בעזרת MathWorksheet / מחולל התרגילים " פעולות cet . ac . במספרים http : // math . טבעיים " . הנמצא באתר בפעילויות 6-5 עוסקים בהשוואות בין תרגילים ובהשוואות בין תרגיל לתוצאה . מומלץ לעודדאת התלמידים להפעיל שיקולים לוגיים כדי לבחור את הסימן המתאים בלי לחשב את תוצאותה תרגילים לבקש מהם להסביר את השיקולים שלהם ולדון בשיקולים השונים של תלמידי הכיתה . דוגמאות לסעיפים שונים : בפעילות 5 סעיף ג - בתרגיל הימני המחסר קטן ב 200 מהמספר המתאים לו בתרגיל השמאלי , ולכן התוצאה של התרגיל הימני היא גדולה יותר . בפעילות 6 סעיף ג - המחובר הראשון גדול מ 20 , 000 והמחובר השני גדול מ , 80 , 000 ולכן סכומם גדול מ . 100 , 000 עמוד 14 הפעילות בעמוד זה היא פעילות אינטגרטיבית ובה מאגר נתונים על הספינה 'טיטניק' ושאלות הקשורות אליהם . כדי לפתור כל שאלה התלמידים צריכים להחליט מה הם הנתונים הדרושים לפתרון , למצוא היכן הם כתובים ולדעת אילו פעולות עליהם לעשות . התלמידים נדרשים אפוא להפעיל יכולות בתחומים שונים : מתמטיקה , הבנת הנקרא וארגון נתונים . בסעיף א יש שאלה דו שלבית . תחילה יש לחבר את מספר הנוסעים במחלקות השונות ומספר אנשי הצוות ( 329 + 285 + 710 + 899 = 2 , 223 ) ולאחר מכן להחסיר את המספר שהתקבל מהמספר - 3 , 547 מספר המקומות המרבי שיכלה הספינה להכיל . ( 3 , 547 - 2 , 223 = 1 , 324 ) בסעיף ב יש להחסיר מהשנה הלועזית הנוכחית את השנה - 1 , 912 השנה שבה יצאה הספינה להפליג . בסעיף ג תלמידים נוטים לכתוב את התאריך המופיע בקטע המידע 14 - באפריל בשעה - 23 : 40 אך יש לשים לב כי הספינה טבעה רק כ 13 שעות לאחר מכן , ולכן התשובה הנכונה היא 15 באפריל בשעה . 12 : 40

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר