עמוד:116

הסוג השני הוא בעיות שיש להן מבנה של "שלם משותף" ( דוגמה ב בעמוד 134 בחוברת לתלמיד , ( כמובן בשילוב הבעיות שנלמדו קודם . הסוג השלישי - בעיות שיש להן מבנה של " חלק משותף , " שהן הקשות יותר בשלב זה של הלמידה . בפרק זה עדיין אין מזמנים לתלמידים את כל סוגי הבעיות שיש להן מבנה כזה , כפי שמפורט בטבלה שבעמוד . 108 הערות לפעילויות שבחוברת לתלמיד בעמוד 134 דוגמה ב לאחר שהתלמידים מתנסים בכתיבת שני תרגילים לפתירת הבעיה אפשר להציע להם לנסות לפתור בתרגיל אחד - תרגיל שרשרת . בכתיבת תרגיל כזה יש להקפיד על חוקי סדר הפעולות וכמובן אפשר להשתמש בסוגריים . מובן שאין לדרוש מכל התלמידים לכתוב תרגיל שרשרת אם אינם בשלים לכך . עמוד 136 בעיה 8 כדאי להסב את תשומת לבם של התלמידים למגוון הפתרונות האפשריים לסעיף ב . יש תלמידים שיוכלו לעבוד באופן שיטתי ולמצוא את כל הפתרונות האפשריים . אפשר לכוון למטרה זו לפי יכולת הכיתה . דרך מומלצת לעבודה שיטתית היא שימוש בטבלה כזאת :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר