עמוד:95

3 מציאת חלק מכמות בעזרת ישר מספרים א . קוראים עם התלמידים את קטע המידע בעמוד 119 למעלה . מספרים : 1 שרון שתתה 1 כוס חלב . 1 2 מהי כמות הסידן ב– 1 כוס חלב ? מ"ג 2 מסרטטים על הלוח ישרי מספרים מתאימים : דיון - מה מסומן על ישר המספרים התחתון ? - מדוע רשום 250 מ"ג מעל המקום שרשום 1 כוס ? 1 - כמה מ"ג סידן יש ב– כוס חלב ? 1 2 - כמה מ"ג סידן יש ב– 1 כוס חלב ? 2 3 ב . בגביע לבן יש 200 מ"ג סידן . דביר אכל היום 1 כוס לבן . 4 דיון - מהי כמות הסידן בלבן שאכל דביר ? - אם נרצה להיעזר בישרי מספרים לפתרון הבעיה , לכמה חלקים כדאי לחלק כל קטע יחידה ? מדוע ? מה נרשום ליד כל שנת בכל אחד מהישרים ? - כמה סידן יש ב– 2 כוסות לבן ? 4 4 מציאת השלם על פי החלק 1 א . בחצר נמצאים 5 ילדים , שהם מילדי הגן . 6 דיון - כמה ילדים יש בגן ? איך מצאתם ? - איך אפשר להיעזר בישרי המספרים לפתרון הבעיה ? 4 ב . בחצר נמצאים 20 ילדים שהם מילדי הגן . 5 דיון - כמה ילדים יש בגן ? איך מצאתם ? - איך אפשר להיעזר בישרי המספרים לפתרון הבעיה ? אפשר לצייר שני ישרים מקבילים בדומה לאלה המצוירים למעלה . על הישר התחתון מייצגים את המספרים 5 4 3 2 1 . 1 , , , , , , 0 על הישר 6 6 6 6 6 העליון מייצגים את הכמויות של ילדי הגן . 2 1 מעל כותבים את המספר , 5 מעל 6 6 כותבים את המספר 10 וכך הלאה עד שמעל המספר 1 ייכתב המספר . 30 בשלב זה ניתן לערוך את המבדק שבעמודים 149-146 במדריך זה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר