עמוד:92

ז . עוד על חלק מכמות יחידה ז ( עמודים 122-117 בחוברת לתלמיד ודפי רב–דף ( 23-22 הנושאים : משמעות השבר כחלק מכמות : מציאת חלק מכמות ( בעזרת צורות מחולקות ובעזרת ישרי מספרים , ( מציאת השלם ( כאתגר , ( מקרים מיוחדים הנובעים מכך שהכמויות המתאימות לשלם שונות ( אותם החלקים - הכמויות שונות , החלקים שונים - אותן הכמויות ) אבזרים למורה דף הגזירה 40 הפרצופים מעמוד 176 במדריך זה הקדמה יחידה זו כוללת חזרה על משמעות השבר כחלק מכמות והעמקה בנושא זה . הפעילות הראשונה ביחידה מדגישה את ההבדלים בין מציאת חלק משלם שהוא יחידה אחת לבין מציאת חלק משלם שהוא כמות . בפעילויות האחרות התלמידים מתבקשים למצוא מאותה כמות כמויות חלקיות המתאימות 5 1 1 לשברים שיש להם מכנים שונים . לדוגמה : מציאת , , מכמות של . 12 12 4 3 התלמידים יכולים להיעזר בציור של עיגולים או של מלבנים מחולקים כפי שכבר למדו . ניעזר בעיגול המחולק ל12– חלקים שווים כך : הערה : לתלמידים המתקשים להבחין בשלושת השברים על אותו הציור אפשר לצייר שלושה ציורים שונים . בהמשך היחידה התלמידים נחשפים לישרי מספרים שיכולים לשמש אותם בפתרון בעיות של מציאת חלק מכמות . דוגמאות : 1 2 בכוס חלב יש 360 מ"ג סידן . מהי כמות הסידן ב– 1 כוס חלב ? מהי כמות הסידן ב– 2 כוסות חלב ? 3 3

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר