עמוד:87

2 שברים שווים בעיגולים א . מחלקים לתלמידים דפים שבהם ציורים של עיגולים המחולקים ל24– חלקים שווים . מספרים לתלמידים : במפעל למצנחים תופרים מצנחים מ24– טלאים . במפעל רוצים לתפור מצנחים בדגמים שונים . דיון - הציעו דוגמאות שונות של מצנחים שמשתמשים בהם בטלאים משני צבעים . - מהם השברים המתאימים לכל צבע ? 1 מספרים לתלמידים : מעצבת המצנחים רוצה לעצב מצנח ש– ממנו 4 יהיה אדום . היא רוצה להשתמש גם בטלאים כחולים ובטלאים צהובים . דיון - הציעו למעצבת רעיון למצנח : איזה חלק מהמצנח יהיה כחול ? איזה חלק מהמצנח יהיה צהוב ? כיצד ייראה המצנח ? - הציעו חלוקה נוספת למצנח כזה . 1 מספרים לתלמידים : מעצבת המצנחים רוצה לעצב מצנח ש– ממנו 5 יהיה כחול . דיון - האם זה אפשרי ? - מכמה טלאים המצנח יכול להיות מורכב כדי שיהיה אפשר 1 לתפור אותו כך ש– ממנו יהיה כחול ? 5 - השלימו שברים מתאימים : במצנח המורכב מ24– טלאים יכול להיות ש– מהמצנח יהיה כחול . הסבירו . ב . בכיתה ה' שבה 24 תלמידים העבירו שאלון ובו השאלה : מהו הממתק המועדף עליכם ? כל תלמידי הכיתה ענו על השאלה . הנתונים שהתקבלו מוצגים בטבלה שבעמוד הבא . הפעילויות הבאות הן על עיגול המחולק ל24– חלקים . בחוברת לתלמיד יש פעילויות דומות שבהן עיגול המחולק ל27– חלקים . דף גזירה ובו ציורים של עיגולים המחולקים ל24– חלקים שווים נמצא במדריך זה בעמוד 175 ובאתר האינטרנט של מטח במדור " שבילים ה . " מכיוון שלא ניתן לגזור את הטלאים וכל מצנח תפור מ24– טלאים , אין אפשרות 1 ש– מהטלאים של המצנח יהיו בצבע 5 כחול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר