עמוד:84

דיון 10 - צבעו מהקיר בצבע אפור . 6 24 - צבעו מהקיר בצבע אפור . הסבירו איך מצאתם את החלק 8 המתאים לצביעה . 3 - צבעו מהקיר בצבע אפור . הסבירו איך מצאתם את החלק 4 המתאים לצביעה . - הציעו עוד חלקים שאפשר לצבוע מקיר זה המתאימים לשברים שיש להם מכנים שונים מאלה שכבר מצאנו . ב . מסרטטים על הלוח : דיון - מהו השבר המתאים לחלק האפור של הקיר ? הסבירו . - האם יש שבר אחר המתאים לחלק האפור של הקיר ? מהו ? ג . מסרטטים על הלוח : דיון - מהו השבר המתאים לחלק האפור של הקיר ? הסבירו . - האם יש שבר אחר המתאים לחלק האפור של הקיר ? מהו ? אפשר לחזור על דיון זה עם דגמים נוספים . מומלץ לבדוק אם לכל שבר התקבלו חלקים צבועים שונים אצל תלמידים שונים . מומלץ לבקש מהתלמידים להסביר איך אפשר למצוא את החלק המתאים לצביעה . ייתכן שיהיו תלמידים שיתייחסו למספר הריבועים שיש לצבוע לעומת מספר כל הריבועים , כלומר לשבר במשמעות של חלק מכמות . אנו מניחים שיהיו תלמידים שייעזרו במבנה המלבן . דוגמה : במלבן יש 8 1 עמודות , ולכן עמודה היא של המלבן . 6 8 הן 6 עמודות . רצוי להדגיש את קווי 8 החלוקה בהתאם . אחת ממטרות הפעילות היא שהתלמידים יכירו שברים שונים שהמכנה שלהם הוא גורם של . 24 בחוברת העבודה ( עמ' ( 109-105 הם יכירו שברים שהמכנים שלהם הם גורמים של . 18 בדף הגזירה מלבנים מחולקים 3 × 6 בעמוד 174 במדריך זה מסורטט מלבן שבו 18 משבצות . אפשר למצוא מלבנים המתאימים לפעילויות אלה באתר האינטרנט של מטח במדור " שבילים ה . " דוגמאות של שברים שיכולים להתאים 4 8 16 2 לחלק האפור של הקיר : , , ו– . 16 6 12 24 3 התשובה השכיחה היא , כי המלבן 24 מחולק ל24– משבצות . גם בסעיף ג סביר להניח שתלמידים רבים יתייחסו למספר הריבועים הצבועים לעומת מספר כל הריבועים , 8 כלומר , התשובה השכיחה תהיה , 24 וייתכן שיהיו תלמידים שידמיינו " החלפת מקום" של ריבועים צבועים וריבועים שאינם צבועים ו"מחיקת" חלק מקווי החלוקה . דוגמאות של שברים שיכולים להתאים 2 4 8 1 לחלק האפור של הקיר : , , ו– . 6 12 24 3

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר