עמוד:79

3 סדר הפעולות א . מספרים לתלמידים : המורה ביקשה מהתלמידים לפתור את התרגיל 2 . 3 + 4 × = 2 3 תלמיד אחד מהכיתה אמר שתוצאת התרגיל היא . 5 2 3 תלמיד אחר מהכיתה אמר שתוצאת התרגיל היא . 4 3 דיון - מי לדעתכם צדק ? מדוע ? - האם הבנתם מה הביא את התלמיד האחר לידי טעות ? ב . מספרים לתלמידים : בקונדיטוריה היו 20 ק"ג חמאה . בכל אחד מ6– 1 1 הימים האחרונים השתמשו ב– ק"ג חמאה לאפיית עוגות וב– ק"ג 8 2 חמאה לאפיית עוגיות . דיון - איזו כמות חמאה יש כעת בקונדיטוריה ? - האם תוכלו לרשום תרגיל אחד שיתאים לשאלה הזאת ? עמודים 98-97 2 התוצאה של התרגיל היא . 5 3 התלמיד שטעה פתר את התרגיל משמאל לימין בלי להתחשב בחוקים של סדר הפעולות . אפשר לבקש מהתלמידים להוסיף סוגריים ולראות מהי התוצאה המתקבלת : ( 3 + 4 ) × = 4 2 3 3 תרגילים מתאימים : 2 8 4 20 - ( 6 × + 6 × ) = 16 1 או 2 8 4 . 20 - 6 × - 6 × = 16 1 יהיו תלמידים שיתקשו לרשום תרגיל אחד לשאלות דו–שלביות או רב–שלביות ואין צורך להתעקש על כתיבת תרגיל אחד בלבד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר