עמוד:76

דיון - כיצד איריס יכולה למצוא את הכמויות החסרות ? - איך אפשר להיעזר בישר המספרים ? - מה הם התרגילים המתאימים ? שימו לב דרך הפתרון לשורה הראשונה בטבלה מופיעה בפעילות 6 בעמוד 93 בחוברת לתלמיד . אפשר להיעזר בעמוד זה כדי להראות דרכי פתרון שונות . 1 4 8 4 ד . כותבים על הלוח את השוויון הזה : 5 - 3 = 4 - 3 7 7 7 7 דיון - בדקו : האם שני צדי השוויון שווים זה לזה ? מדוע ? - לאיזה מספר שווה כל צד של השוויון ? באיזה צד קל יותר לחשב זאת ? מדוע ? כותבים על הלוח : רושמים על הלוח את הביטויים האלה ומבקשים מהתלמידים להשלים אותם : אפשר להיעזר בישר המספרים בדרכים שונות . לדוגמה , בשורה השנייה בטבלה אפשר למצוא את כמות הצבע הלבן בדרכים אלה : א . מסרטטים ישר מספרים שקטע היחידה שלו מחולק ל8– חלקים שווים . מסמנים את כמות הצבע האדום הידועה 5 ( ) ואת הכמות של הצבע החדש 3 8 שהתקבלה , ( 2 ) ובודקים את ההפרש 14 6 8 ביניהן : . = 1 8 8 ב . אפשר למצוא את הנקודה המתאימה 5 לכמות הצבע האדום הידועה , , 8 ו"לקפוץ" על הישר עד שמגיעים למספר 3 המתאים לסך כל הכמות . 2 - גם כאן 8 צריך למצוא את גודל הקפיצה : שני חלקי המשוואה שווים . כי המספרים והפעולה בשני חלקי המשוואה שווים . 1 8 5 = 4 הם שמות שונים לאותו השבר . 7 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר