עמוד:66

1 פעילות חקר א . קוראים עם התלמידים את הסיפור שבעמוד . 82 דיון - 1 כמה בקבוקים של ליטר אפשר למלא מפחית של 1 ליטר צבע ? - 1 5 כמה בקבוקים של ליטר אפשר למלא מפחית של 1 ליטר צבע ? - 8 כמה בקבוקים של ליטר אפשר למלא מפחית של 1 ליטר צבע ? - 1 12 כמה בקבוקים של ליטר אפשר למלא מ3– פחיות של 1 ליטר צבע ? - 1 כמה בקבוקים של ליטר אפשר למלא מ2– פחיות של 1 ליטר צבע ? 5 1 - אם נעביר צבע מפחית מלאה של 1 ליטר ל3– בקבוקים של ליטר , 7 כמה צבע יישאר בפחית ? איך ידעתם ? כתבו תרגיל מתאים . עמוד 82 ב . עובדים על פעילות 1 בעמוד . 82 הערות : * מומלץ שהתלמידים יעבדו בזוגות או בקבוצות . * רצוי לאפשר לתלמידים להתמודד עם הפעילות בכוחות עצמם , אף שיש בפעילות נושאים שעדיין לא נלמדו . * מומלץ שהתלמידים יסבירו את תשובותיהם בעזרת מלבנים מחולקים ( המייצגים פחיות צבע ) או בעזרת " ציור בקיצור" של פחיות וכן בעזרת תרגילים או כל כתיבה מתמטית נכונה אחרת . * לאחר שהתלמידים מסיימים לעבוד על פעילות 1 מומלץ לערוך דיון על דרכי הפתרון השונות של כל אחד מהסעיפים . רצוי לכתוב על הלוח את התשובות השונות של התלמידים . * לכל סעיף בשאלה יש כמה דרכי פתרון . זוהי פעילות חקר . אם מחליטים לדלג עליה בשלב הזה , אפשר לחזור אליה כפעילות תרגול בסוף הפרק . אנו ממליצים להדגים " ציור בקיצור" של הפחית על הלוח . דוגמה : פחית של 1 ליטר המחולקת ל5– חלקים שווים . אפשר ללוות את ההסברים ב"ציור בקיצור . " תרגילים מתאימים : 7 3 4 3 4 . - = , 1 - = 7 7 7 7 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר