עמוד:52

הערות : שימו לב , בסעיף א בעמוד 61 עוסקים באומדן ( במספרים שלמים . ( הקושי המרכזי בעמודים 62-61 הוא ההבחנה בין השאלות העוסקות בגודל חלק לעומת השאלות העוסקת בכמות המתאימה לחלק . בסעיף ו בעמוד 62 התלמידים מתבקשים לכתוב סיפור או בעיה מילולית המתאימים לתרגיל ועוסקים בשאלה מהו החלק . בכיתות הניסוי כתבו התלמידים שאלות במגוון נושאים . מומלץ לדון בכיתה בסיפורים ובשאלות ובדרך הניסוח שלהם . הנה שתי דוגמאות לבעיות שכתבו התלמידים . פתרו את התרגיל וכתבו לו סיפור מתאים או בעיה מילולית . פתרו את התרגיל וכתבו לו סיפור מתאים או בעיה מילולית . בדוגמה הראשונה מומלץ לדון בביטוי 3 " פופקורן" וכן במילה " כמה" המופיעה בשאלה . 4 4 כפל שבר יחידה במספר שלם א . מציגים לפני התלמידים בעיות שונות שמתאים להן תרגיל כפל שאחד הגורמים בו הוא שבר יחידה והגורם האחר הוא מספר שלם , והמכפלה שלהם שווה ל1– או קטנה מ . 1– הנה כמה דוגמאות . דיון 1 - שיר מזגה חלב ל3– כוסות . נפח כל כוס הוא הליטר . 8 מהי כמות החלב שמזגה שיר ? מהו התרגיל המתאים ? 1 - בבית הקפה יש קנקנים קטנים שנפחם ליטר . 12 לכמה קנקנים כאלה יספיק ליטר חלב אחד ? מהו התרגיל המתאים ? - רועי מזג 1 ליטר חלב ל8– כוסות שווה בשווה . מהי כמות החלב בכל כוס ? מהו התרגיל המתאים ? 3 כוסות שנפחן הליטר מכילות כולן 3 8 יחד הליטר . כאן נצפה שהתלמידים 8 יתאימו תרגיל חיבור או תרגיל כפל : 8 8 8 8 8 8 . × 3 = 3 , + + = 3 רצוי שכל התלמידים יכירו את תרגיל הכפל . ליטר חלב יספיק ל12– קנקנים . אפשר להתאים לכאן תרגילים שונים . לדוגמה : . 1 : = 12 , × 12 = 1 12 12 12 בשלב זה רצוי שהתלמידים יתאימו לשאלה תרגיל כפל ואין הכרח לבקש ולהתאים גם תרגיל חילוק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר