עמוד:47

3 חלק מכמות א . מסרטטים על הלוח שני מדי חלב שמתאימים למשאיות החלב וכותבים מעליהם שברים מתאימים . לדוגמה : 1 דיון - איזה חלק מהמכל נשאר ריק בכל משאית ? - מהו התרגיל המתאים ? ב . מספרים לתלמידים : במכל כלשהו יש 20 , 000 ליטר . מציירים על הלוח ורושמים : דיון 3 - כמה ליטרים יש ב– מהמכל הזה ? הסבירו . 4 - השלימו . מזכירים את הדרך שנלמדה בכיתה ד : ' דיון 1 - כמה ליטרים יש בכל מהמכל הזה ? איך אפשר להיעזר במלבן ? 4 איזה תרגיל מתאים ? - כמה ליטרים יש ב– מהמכל הזה ? איך אפשר להיעזר במלבן ? 4 איזה תרגיל מתאים ? בפעילויות אלה אפשר להשתמש בציורים של מדי החלב הנמצאים באתר האינטרנט של מטח במדור "שבילים ה . " התרגיל המתאים למציאת החלק הריק 1 7 במשאית א : 1 - = 7 1 8 8 או . + = 1 8 8 מזכירים לתלמידים שאלות של מציאת חלק מכמות בעזרת מלבן המייצג את השלם , כפי שלמדו בכיתה ד . ' אפשר גם להזכיר שבכיתה ג' פתרו שאלות כאלה בעזרת עיגול המייצג את השלם . חשוב להדגיש את ההבדל בין מציאת שבר המתאים לחלק המלבן הצבוע לבין מציאת הכמות המתאימה לאותו השבר . מחלקים את המלבן לארבעה חלקים וכך גם את הכמות : . 20 , 000 : 4 = 5 , 000 לאחר מכן בודקים מהי הכמות בשלושה חלקים מתוך הארבעה וצובעים אותם : . 5 , 000 × 3 = 15 , 000

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר