עמוד:26

עמודים 34-33 פעילות 1 בעמוד 33 מתמקדת בתובנה מספרית . חשוב שהתלמידים יפעילו שיקולים שונים למציאת התשובות ולא יסתמכו רק על פתרון אלגוריתמי . לדוגמה : בסעיף ד אפשר להעריך את התוצאה על ידי אומדן : 301 × 31 ? 300 × 30 ? 9 , 000 מבין התוצאות הנתונות יש רק תוצאה אחת המתאימה לסעיף זה והיא . 9 , 331 בפעילות 3 בעמוד 33 אפשר לפתור את המשוואות בעזרת תרגיל הפוך מתאים . דוגמאות : 301 × 4 = 1 , 240 1 , 240 : 4 = 301 301 301 - 16 = 285 285 + 16 = 301 לא תמיד נוח להיעזר בתרגיל הפוך ובמקרים מסוימים כדאי לפתור בדרכים אחרות . לדוגמה , בסעיף א : בתרגיל החיסור אפשר לשאול : מה צריך לחסר מ364– כדי לקבל ? 245 התשובה : בתחילה מחסרים 64 ומקבלים 300 ולאחר מכן יש לחסר עוד . 55 בסך הכול יש לחסר , 119 ולכן זהו המספר החסר . דוגמה מסעיף ג : בתרגיל האחרון - למכפלה של 15 ומספר לא ידוע הוסיפו 15 והתקבלה התוצאה . 75 מכאן שהמכפלה שווה ל . 60– נשאל במה צריך לכפול את 15 כדי לקבל ? 60 התשובה : יש לכפול ב , 4– ולכן זהו המספר החסר . בעמוד 34 יש בעיות מילוליות שונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר