עמוד:19

ג . חילוק במספר דו ספרתי עמוד 23 בפעילות 1 התרגילים משמשים תזכורת לחילוק בעזרת תרגיל כפל מתאים כאשר המחלק הוא מספר דו–ספרתי . מומלץ להזכיר לתלמידים את הכלל : המחולק בתרגיל חילוק הופך להיות המכפלה בתרגיל הכפל המתאים . ובשפה המתמטית : b : a = × a = b אפשר להסביר זאת במילים כך : כדי לפתור תרגיל חילוק אפשר לחפש מהו המספר שכופלים במחלק כדי לקבל את המחולק . בפעילות 2 מומלץ לפתור את כל התרגילים על ידי פילוג לפי המבנה העשרוני , כמו בדוגמאות . דרך זו משמשת הכנה לפתרון תרגילי חילוק במאונך . בפעילות 3 יש קשר בין שני התרגילים בכל סעיף : תוצאת התרגיל הראשון משמשת חלק מתוצאת התרגיל השני - בתרגיל השני יש גם שארית בתוצאה . לדוגמה , בסעיף ג : 2 , 000 : 50 = 40 ( שארית 2 , 010 : 50 = 40 ( 10 רצוי לדון כאן עם התלמידים על משמעות השארית . עמוד 24 בעמוד זה יש תזכורת לאלגוריתם של חילוק במאונך כאשר המחלק הוא מספר דו–ספרתי . הסבר האלגוריתם של חילוק במאונך מסתמך על המבנה העשרוני ועל חוק הפילוג . דוגמה : 417 13 יש להקפיד לומר כי 4 לחלק ל13– שווה 0 או : 13 " נכנס" ב4– אפס פעמים . אין לומר ש13– " נכנס" אפס פעמים ב . 400– מוטב לומר ש4– לחלק ל13– שווה 0 ( ושארית . ( 4 ואולם לא הכרחי לכתוב 0 בתוצאה של תרגיל החילוק - את המקום השמאלי בתוצאה אפשר להשאיר ריק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר