עמוד:14

עמוד 14 בפעילות 5 המטרה היא לחזק את התובנה המספרית של התלמידים על ידי חישובי אומדן של תוצאות תרגילים . חשוב להקפיד שהתלמידים יאמדו את התוצאה לפני החישוב המדויק . עמוד 15 בעמוד זה נלמדת דרך נוספת לפתירת תרגילי כפל ותרגילי חילוק . כל תרגיל כפל אפשר לפתור על ידי הגדלת אחד הגורמים שבתרגיל פי מספר מסוים והקטנת הגורם האחר בתרגיל פי אותו מספר . כתוצאה מפעולה זו מקבלים תרגיל אחר שתוצאתו שווה לתוצאת התרגיל המקורי . מטרת פעולה זו היא לקבל תרגיל שקל יותר לפתור . דוגמה : . 5 × 688 = 10 × 344 = 3 , 440 את הרעיון הזה אפשר לבסס גם על חוק החילוף וחוק הקיבוץ כך : 10 × 688 = 5 × ( 2 × 344 ) = ( 5 × 2 ) × 344 = 10 × 344 = 3 , 440 כל תרגיל חילוק אפשר לפתור על ידי הגדלה או הקטנה של המחולק ושל המחלק פי אותו מספר . כתוצאה מכך נקבל תרגיל אחר שתוצאתו שווה לתוצאת התרגיל המקורי וקל יותר לפתור אותו . בפעילות 6 התלמידים צריכים להבחין בקשר שבין המספרים בתרגילים . לדוגמה , בסעיף ב 1 , 000 - גדול פי 4 מ , 250– ולכן המספר החסר בתרגיל יהיה קטן פי 4 כדי שתוצאות התרגילים יהיו שוות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר