עמוד:3

למשפחה , בחוברת זו נמצא הפרק השלישי בפרקים העוסקים במספרים עד . 10 , 000 במהלך הלימוד בפרק הקודם הכירו הילדים את המבנה העשרוני של המספרים עד . 10 , 000 בתחילת פרק זה ילמדו הילדים לפתור תרגילי חיבור ותרגילי חיסור עד 10 , 000 ללא המרה . ואולם הנושא המרכזי בפרק הוא פתרון תרגילים עם המרה . לשם כך יילמד בפרק פירוק "לא יעיל" של מספרים ארבע-ספרתיים המבוסס על המבנה העשרוני . דוגמה : את המספר 3 , 032 אפשר לפרק בכמה דרכים : א . בדרך "יעילה 3 x 1 , 000 + 3 x 10 + 2 x 1 = 3 , 032 : " ב . בדרכים "לא יעילות 2 x 1 , 000 + 10 x 100 + 3 x 10 + 2 x 1 = 3 , 032 : " 30 x 100 + 32 x 1 = 3 , 032 כדי לפתור את התרגיל 3 , 032 - 57 = נדרשת המרה של עשרות ביחידות , של מאות בעשרות ושל אלפים במאות . לפיכך נעזרים בפירוק ה"לא יעיל" הזה : 2 x 1 , 000 + 9 x 100 + 12 x 10 + 12 x 1 = 3 , 032 הפירוק הזה מתקשר לאלגוריתם של פתרון התרגיל במאונך . בשלבים הראשונים של לימוד דרך הפתרון במאונך התלמידים נעזרים ב"ציור בקיצור" של התהליך . דוגמה : 2 , 210 - 20 = א . מכיוון שיש לחסר 2 עשרות , יש להמיר מאה אחת ב10– עשרות . ב . עכשיו נוח לחשב את תוצאת החיסור . אנו מאחלים לילדיכם לימוד מועיל ומהנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר