עמוד:136

א . נדרג נפחים למורה : הפרק מתאים לעבודה בקבוצות קטנות 6-4 , תלמידים בקבוצה . הכנות מוקדמות לעבודה בפרק : לכל קבוצה צריך להכין את החומרים האלה : א . אוסף כלים ובו 10 כלים שונים : קופסת גפרורים ( החלק הפנימי ) כוסית יין חד פעמית כוס חד פעמית רגילה 7 כלים נוספים בצורות שונות ובגדלים שונים , למשל : צלחת חד פעמית קטנה , קופסאות גבינה שונות ( עגולות , מלבניות , שטוחות וגבוהות , ( כוס לבן , כפיות מדידה שונות , קוביות חלולות מצעצועים של תינוקות , כלים של תבלינים , בקבוק של תינוקות וכדומה . ב . מדבקות : על 10 הכלים צריך להדביק מדבקות שרשומות עליהן האותיות ( א ) עד ; 0 , באקראי . צריך להכין 10 מדבקות נוספות של האותיות האלה ( הוראות בעמוד . ( 137 ג . גרגרים המיועדים למילוי הכלים , למשל : אורז , עדשים , שעועית . אפשר להשתמש גם בחול או במים . ד . כלים נוספים : להכנת משורה - בקבוק גבוה וצר העשוי מפלסטיק שקוף ( הוראות בעמוד . ( 139 לפעילות "שמונה מה" 4 - כלים שקופים שווים וכלי גדול אחד לבדיקה ( הוראות בעמוד . ( 141 ה . רצוי : קערה שאפשר לעבוד מעליה כאשר שופכים את הגרגרים מכלי לכלי . ו . פלסטלינה רכה או בצק וקופסת גפרורים ( החלק הפנימי ) מאובקת בטלק ( לעמוד . ( 143 דרוג על ירי נחוש על הש ^ חן מנחים 10 כלים שונים ואליהם מךבקות המסמנות באותיות ( א ) עד ( י / נסו > נחש : א . לאיזה כלי יכנסו הכי מעט גרגרים ? ( רשמו את האות ( . )0 לאיזה כלי יכנסו הכי הרבה גרגרים ? כלי שמכיל יותר גרגרים - הנפח שלו גדול יותר . ב . נסו לדרג את הכלים לפי הנפח . כתבו את הנחוש שלכם ב"טפס הנחוש : " כשבוע לפני התחלת העבודה בפרק זה מומלץ לבקש מן התלמידים לאסוף כלים שונים ולהביא אותם לכיתה . צריך למיין את הכלים האלה ולהכין לכל קבוצה אוסף של 10 כלים כמפורט לעיל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר