עמוד:115

ושוב הנגר את הרגל התקין לו , : ודני ? T חזר : - T ושמחה T : ? בלבבו . T : מיד הרעשב , והנה חש כאלו עקום ומשפע ? העולם מסביבו . כעס חברנו , רגז וצעק " אינני מבין מה כאן לא מךיק " ! אמר הנגר : "הרגע נא , חבר . נסה ביחידה קטנה קצת יותר " . " אם כך , אז אקח כיחידה קנטימטר , ואם גם הפעם זה לא מךיק , לא אמדד : v מחדש ?• TT ! זה י מחלט . ! T : זהו נדר ! ישאר הכסא המךגיז מפרק " ! דני חזר והלך לנגר . " ארבעים ושלושה סנטימטר " . אמר . הנגר שוב ישב ומדד ונסר . ? " זה מוכן ומזמן " , לבסוף הוא בשר . - נסו לנחש .. - . מה T קרה ' T בביתו : ?• , " כשדני TV : חזר : T וישב : - T בכסאו ? : תאמינו ? : - או לא - לא קרה ' T אז T כלום ! : כלל לא עקום ! ממש עצום ! דני מרב התרגשות וךיצה על כסאו האהוב לןפץ קפיצה ! אך מה זה , מה זה . מה פה קרה ? רגל אחרת עכשו נשברה . מטרת סיפור הכיסא היא להמחיש שכאשר בוחרים ביחידת מידה גדולה מדי , קשה לדייק במדידה . כדאי לדון עם התלמידים על השיקולים בבחירה של יחידת המידה : יש לבחור יחידת מידה שתתאים לעצם הנמדד , אבל גס שהשימוש בה יביא אותנו לדיוק סביר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר