עמוד:45

פרק הבעה : דיווח בעל-פה פרק זה הוא הרחבה של פרק הנושא " משאלות . " הפעילות המתמשכת של בניית אסופת שירים מנוצלת לצורך טיפוח ההבעה והדיווח בעל-פה . התלמידים אמורים לדווח על תהליך הכנת האסופה ( ההחלטות שקיבלו , השיקולים שהנחו אותם , ( ואף להציג שירים מתוך האסופה . הדיווח בעל-פה מלווה בהנחיות ברורות ובהצעות לביטויים , שניתן לשלב בדיווח . פעילויות לפי רכיבי החינוך הלשוני קריאה והבנה – פעילות , 1 פעילות 2 הבעה בכתב – פעילות , 3 פעילות 4 הבעה בעל-פה והאזנה – פעילות 5 אוצר מילים – פעילות 5 בשיר , נורית זרחי מתרחקת מכל זה . "אני רוצה " היא אומרת . "קחו אותי , " " חכו לי " היא משתמשת בלשון ציווי . המשאלה שלה היא לקבוע הכול בעצמה : גם אם לא צריך אלף מרכבות כדי להגיע הביתה , ככה היא רוצה ! מתי תחזור הביתה ? מי יבוא אליה ומתי ? היא תחליט ! אין אצלה נשפים וריקודים כמו באגדות , היא מעדיפה " דיבורים , " כלומר , שיחות עם חברים . אפשר להציע את הפירוש לתלמידים , ולשאול מה הם חושבים על הפירוש הזה . אם יש להם פירוש אחר – שיציעו אותו . עמ עמ עמ 12 12 12 ''' מרכבה – כתיבת המילה " מרכבה " במנוע החיפוש ב " גוגל תמונות " מעלה תוצאות של טנק המרכבה , ומשום כך ניתנה בפעילות גם המילה האנגלית . כך יכירו את הדרך לתרגם מילה לאנגלית , ויקבלו תוצאות של התמונות הרצויות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר