עמוד:19

קטע קריאה ; בפרק ההבעה " דיווח " ( כיתה ו ) השימוש באינטרנט נעשה כחלק מתהליך עריכה של אסופת שירים ; בפרק " דגל ישראל " ( כיתה ו ) השימוש באינטרנט הוא חלק מקדים בהכנת כרזה ; בפרק " דמויות מופת " ( כיתה ו ) ובפרק ההבעה " הרצאה ומצגת " ( כיתה ו ) איתור המידע ומיזוגו הוא שלב מוקדם בדרך להכנת מצגת המלווה הרצאה קצרה בכיתה . ברוב המקרים המשימות דורשות עבודה בצוות . עדכון מידע באמצעות משאבים דיגיטליים : הפרקים " ירוק " ( כיתה ה ) ו " לשמור או לבנות "? ( כיתה ו ) עוסקים באיכות הסביבה - נושא אקטואלי באופיו . חלק מהפעילויות מפנות את התלמידים לאתרי אינטרנט , כדי לאתר בהם מידע מעודכן יותר מזה המצוי בספר הלימוד , ולהסתמך עליו כדי לבצע את הפעילויות . המחשה והעשרה : בספרים משולבות כתובות של אתרי אינטרנט שאפשר לראות ולשמוע בהם , את אשר לא ניתן להמחיש בדף המודפס . לדוגמה , בפרק " שירת החיות " ( כיתה ה ) התלמידים מופנים לאתר שיוכלו לצפות בו בסרטים , המתעדים את שירת הלווייתנים שקראו עליה בטקסט ; בפרק " דגל ישראל " ( כיתה ו ) התלמידים נשלחים לאתר הכנסת כדי להקשיב להכרזת המדינה על ידי דוד בן-גוריון ; ובמדור " טעם של עוד " ( בשני הספרים ) התלמידים יוכלו להיעזר במידע באינטרנט כדי לבחור ספרי קריאה בנושאי הפרקים . שימוש בתבניות פתוחות : פרקי ההבעה שבספרים מלמדים את המבנה של סוגות מרכזיות באמצעות טקסטים ופעילויות . בפרקים אלה מופנים התלמידים למחוללי כתיבה באתר " אופק חינוך לשוני , " שהן תבניות פתוחות לכתיבה באותן סוגות . ( השימוש במחוללים כרוך במנוי לאתר . ( בנוסף , חלק מפעילויות היצירה בספרים מפנות לשימוש במחולל קומיקס , אף הוא באתר " אופק . " ( השימוש במחולל זה אינו כרוך במנוי ( . תרגול : לרוב הנושאים הלשוניים המטופלים בספרים מוצע תרגול נוסף באתר " אופק חינוך לשוני , " במדור " לשון בכיף . " ( התרגול ביחידות כרוכות במנוי לאתר ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר