עמוד:58

בטקסט העיוני ( מאמר עמדה / טיעון ) משתמשים במבנה : טענה וביסוס על-ידי נימוק , על-ידי הסבר או על-ידי דוגמה , המטרה : לשכנע . סיפור עם מדגים את הרעיון . עמ עמ עמ 57 57 57 ''' : תשובות לפעילות : " לומדים על פתגמים . " להלן המקורות של הפתגמים בפעילות . הפתגם המקור . 1 מ ? ני ? יבה ? ק ? ם . ויקרא יט , לב . . 2 והדר ? ? ני זקן . ויקרא יט , לב . . 3 ה ??? ח אינ ? נ ? פל רח ? ק מןהעץ . מע ? ה ט ? ב ? ה ג , ד . 4 מע ? ה ? ב ? ת סימן לבנים . תנחומא , לך לך , ט עוד מאותה סוגה – באתר " אופק בחינוך הלשוני " תוכלו למצוא את יחידות הלימוד הבאות שעוסקות בסוגה " מאמר עמדה : " "אחת אפס לטובתי , " " בשביל מה לסדר את החדר , " " הזמרים שרים , והבגדים משפיעים , " המאבק נגד השימוש בדולפינים , " " לראותם בלבד . " כן תמצאו את היחידה " תנו לחתול לאכול " שעוסקת בסוגה " עצומה . " גלשו לכתובת : http : // ofek . cet . ac . il / Lashon למדור " שולחן דיונים . " עמ עמ עמ 64 64 64 ''' : אותיות השורש – פרק זה עוסק במושגים שורש ומשפחת מילים . לפי תכנית הלימודים : השורש הכרת התופעה של תצורת המילים בעברית המתבססת על עיצורי השורש ( לרוב תלת-עיצורי ובמקרים מסוימים ארבע-עיצורי , ( היצוקות – שלוב , תשלבת .   זיהוי מילים המסתעפות מאותו שורש ( פעלים , שמות ותארים ) כשייכות ל " משפחת המילים " של אותו שורש .   עיסוק בשורש ובמשפחות מילים להבהרת משמעויות של מילים בטקסט וכן בהקשר של דיון בכתיב נכון , בהעשרת אוצר המילים בעזרת השימוש במילון .   קטעים מתוך : תה " ל , עמ ' 71

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר