עמוד:55

פעילויות לפי רכיבי החינוך הלשוני קריאה והבנה – פעילות 7 הבעה בכתב – פעילות , 1 פעילות , 2 פעילות , 3 פעילות , 4 פעילות , 5 פעילות 6 הבנה בעל-פה והאזנה – פעילות , 2 פעילות , 3 פעילות 8 אוצר מילים – פעילות 4 ידע לשון – פעילות 6 נושאי לשון בפרק מטבעות לשון בסמיכות , ביטויים ( פעילות , ( 4 משלב , כתיב , פיסוק , תחביר ( פעילות ( 6 עמ עמ עמ 444666 ''' : הצעה לפעילות : מחז ? ר נייר – בהקשר לפעילות 3 אפשר לבצע פעילויות נוספות , כגון : . 1 התלמידים יעצבו כרזות ויתלו אותן ברחבי בית-הספר .   . 2 א . התלמידים יכינו פח לכל כיתה למחז ? ר מחומרים ממוחזרים .   ב . התלמידים יכינו הרצאה קצרה או הסבר על חשיבות המחז ? ר , וישמיעו אותם לכל כיתה , בעת הענקת הפח . הצעה לפעילות : תצלומים – אפשר להביא לכיתה תצלומים של עצים , ולהכין מהם תערוכה . אפשר לבחור תצלום אחד ולתאר את העץ ו / או לכתוב את סיפורו . לתיאור העץ כדאי להקדים ולתת מחסן אפשרי של חלקי עץ ושל שמות תואר מתאימים . מחולל הכתיבה – בתהליך כתיבת ה ? תבה ניתן להיעזר במחולל הכתיבה הנמצא באתר אופק בכתובת : . http : // ofek . cet . ac . il / Lashon ( השימוש במחולל כרוך במנוי לאופק ( . במחולל התלמידים מקבלים הנחיות ברורות המסייעות בכתיבה , וכן דוגמות לסוגה המבוקשת . המחולל מאפשר לבדוק את תוצר הכתיבה , לערוך ולעצב אותו , לשמור ולהדפיס .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר