עמוד:45

עמ עמ עמ 777 ''' פעילויות : 4-1 הכנסת הברכות להקשר הפרק מתאים לעיסוק בחג ראש השנה ולפתיחת שנת הלימודים . הפרק מיידע את התלמידים לגבי העובדה ששתי הברכות , שאולי מוכרות להם , לקוחות מתוך התפילה לראש השנה , ובכך מכניס אותן להקשרן המקורי . כמו כן יש בפרק הסבר המקשר את הנושא של " עשרת ימי תשובה " ( המתחילים בערב ראש השנה ) לברכה " תכלה שנה וקללותיה . " גם כאן העמקת ההבנה של הברכה נעשית על ידי הכנסתה להקשרה המקורי במסורת היהודית . הקשר נוסף שהפרק יוצר , בא לידי ביטוי בהתמודדות עם אוצר המילים של הברכות . רוב הפעילויות מסייעות להבין את הקשר בין העברית העתיקה של התפילה לבין העברית בת זמננו . הצעות לפעילויות נוספות : א . להבין את ההבדל בין המילים " סידור " ו " מחזור . " שתיהן מתייחסות לספרי תפילה . הסידור מכיל בדרך כלל את התפילות לכל השנה , והמחזור בדרך כלל ייחודי לחגים מסוימים . כך לדוגמה , ניתן למצוא מחזור לשלושת הרגלים . ב . להביא לכיתה מחזורים וסידורים לדפדף בהם . לראות היכן ממוקמות התפילות לראש השנה . ג . להרחיב ולהכיר משמעויות ומנהגים נוספים הקשורים לראש השנה כגון : התקיעה בשופר , הסליחה , והתשליך . מומלץ להיעזר במידע שמופיע בערך " ראש השנה " באתר " לקסיקון לתרבות ישראל , " שכתובתו : . http : // lexicon . cet . ac . il עמ עמ עמ : 999 ''' פעילות : 5 כותבים ברכה – זוהי פעילות יצירה של כתיבת ברכות ועיטורן . אפשר גם לעצב ברכות במחשב . לדוגמה , תוכנת Word מאפשרת להוסיף תמונות שנשמרו במחשב , ולעצב גופנים בצבעים ובצורות שונות . ניתן גם לעצב ברכה בעזרת מחולל הקומיקס בכתובת : http : // ofek . cet . ac . il / ofekcomics . aspx

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר