עמוד:19

המחשה והעשרה : בספרים משולבות כתובות של אתרי אינטרנט שאפשר לראות ולשמוע בהם , את אשר לא ניתן להמחיש בדף המודפס . לדוגמה , בפרק " שירת החיות " ( כיתה ה ) התלמידים מופנים לאתר שיוכלו לצפות בו בסרטים , המתעדים את שירת הלווייתנים שקראו עליה בטקסט ; בפרק " דגל ישראל " ( כיתה ו ) התלמידים נשלחים לאתר הכנסת כדי להקשיב להכרזת המדינה על ידי דוד בן-גוריון ; ובמדור " טעם של עוד " ( בשני הספרים ) התלמידים יוכלו להיעזר במידע באינטרנט כדי לבחור ספרי קריאה בנושאי הפרקים . שימוש בתבניות פתוחות : פרקי ההבעה שבספרים מלמדים את המבנה של סוגות מרכזיות באמצעות טקסטים ופעילויות . בפרקים אלה מופנים התלמידים למחוללי כתיבה באתר " אופק חינוך לשוני , " שהן תבניות פתוחות לכתיבה באותן סוגות . ( השימוש במחוללים כרוך במנוי לאתר . ( בנוסף , חלק מפעילויות היצירה בספרים מפנות לשימוש במחולל קומיקס , אף הוא באתר " אופק . " ( השימוש במחולל זה אינו כרוך במנוי ( . תרגול : לרוב הנושאים הלשוניים המטופלים בספרים מוצע תרגול נוסף באתר " אופק חינוך לשוני , " במדור " לשון בכיף . " ( התרגול ביחידות כרוכות במנוי לאתר ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר