עמוד:17

קריאת הטקסט קוראים את הפרק "משחק המחבואים" ) לשיקול המורה אם לקרוא בקול באוזני הילדים , להציע לילדים קריאה דמומה , או להכין מראש ילד לקריאה לפני הכיתה . ) מציינים את הרכיבים הרגילים במשחק ואת אלו שאינם רגילים . הערה דידקטית : אפשר לציין את הרכיבים באמצעות הדגשה על תדפיס הפרק ) צבע אחד - לרכיבים הרגילים ; צבע אחר לרכיבים הלא רגילים , ) או בשיחה תוך הסתמכות על הטקסט . עבודה זו יכולה להיעשות בזוגות . משערים אם השיחה עם העץ התרחשה באמת או אולי זה חלום ) שאלה כזו היא בעצם הקדמה לפרק "קדימה , דניאל" שמתחיל במשפט : "" זה כמו התחלה של חלום " , חשב דניאל . ) " הערה דידקטית : השערה כזו יכולה לעורר שיחה על מציאות ופנטזיה בסיפורים בכלל , על האפשרי והלא-אפשרי , ועל הרגיל ושאינו רגיל - שמאפיין את הספר הזה . קוראים שוב את השיחה בין העץ לדניאל ומסבים את תשומת הלב ל'פינג-פונג' השיחתי : יש והעץ מגיב באופן ישיר לדניאל ) תשובה לשאלה , ) ויש שהתגובה אינה ישירה . אומרים לילדים את שם הפרק הבא : משחק מחבואים . מעודדים אותם לשיחה מקדימה בנושא : שואלים מי מכיר את המשחק , איך הוא מתנהל ומהם חוקי המשחק ) ייתכן שיש גרסאות אחדות למשחק , וכדאי לתת להן מקום וכמובן לגיטימציה , ) וכן שאלות המזמינות תשובות אישיות , למשל : עם מי אתם משחקים מחבואים ? איפה ? מה אתם מעדיפים - להתחבא או לחפש ? וכד . ' אומרים לילדים שבפרק מסופר על משחק מחבואים , ומבקשים מהם לחשוב במהלך הקריאה מה רגיל ) ומוכר ( בתיאור המשחק ומה לא-רגיל . הצעה נוספת בכיוון אחר : אומרים לילדים שבתחילת הפרק הבא מופיע המשפט הבא : לפעמים היה אומר ) דניאל ( בלבו : "אלו רק הייתי יכול להתחבא זמן רב במקום אחד " ... ומבקשים מהילדים לשער , על סמך היכרותם עם דניאל עד כה , איפה הוא היה רוצה להתחבא ומה היה עושה במקום מחבואו . כותבים על הלוח את המשפט "אילו רק הייתי יכול ל " ------------ ומבקשים מהילדים להמשיך את המשפט בנוגע לעצמם בעל פה או בכתב . הילדים ישמיעו בכיתה את משאלותיהם .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר