עמוד:16

הכנה לקריאת הטקסט בתחילת הפרק " משחק המחבואים" מוזכר שוב " החלום הבלתי רגיל" של דניאל : " אילו רק הייתי יכול להתחבא זמן רב במקום אחד . " ... בשלב הזה החלום לא נראה בלתי רגיל כל כך , ואכן בשורה השלישית המספר מביע את הרעיון הזה בהערת סוגריים מדומה : " מחשבות כאלה חולפות בראשיהם של ילדים רבים . הם נכנסים לארון השמיכות או מתחת למיטת ההורים , וחושבים : ' אולי כעת איעלם ואיש לא ימצא אותי ? אולי מתחת למיטה או בתוך הארון מתחילה ארץ אחרת , נפלאה , ובה חיים חדשים לגמרי . " ? יהיו ילדים שיזדהו עם ההערה הזו . בהמשך מתוארת סיטואציה מוכרת של משחק מחבואים חברתי ) לעומת הרעיון בפסקה הקודמת , שם ההיעלמות היא בין הילד לבין עצמו ומסיבות אחרות . ) רוב הילדים ) הקוראים ( משחקים במשחק , והתיאור יהיה להם מוכר . תיאור המשחק עובר מהרגיל ללא-רגיל באפיזודת השיחה בין דניאל לעץ . כאן יש מעבר אל רובד פנטסטי של הסיפור . יחד עם זאת , כשדניאל שומע את העץ מדבר הוא שולל את האפשרות הפנטסטית , ממש כאילו היה המורה יוסף : " לא יכול להיות . עצים לא מדברים " . במהלך ההוראה של הפרק נפנה את הילדים גם לשימוש במשפטי " אילו הייתי " ... ) להבעת משאלות שלא מתגשמות ( וגם לחרוזים מחויכים ) שמונה - חשבונה . ) משחק המחבואים דניאל אהב להתחבא . ..." ובפעם הרא ff ונה בחייו ff מע עץ פיקוס ff ר . בעמוד 19 בספר

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר