עמוד:205

הוראה SHL מבצעת הכפלה ב2- של מספר בלתי מכוון , על-ידי הזזת כל סיביות המספר מקום אחד שמאלה , והוספת 0 במקום הימני ביותר . הסיבית המשמעותית ביותר "נופלת" ומועברת לדגל הנשא . איור 5 . 21 מתאר הזזה לוגית שמאלה של בית . הזזה אריתמטית שמאלה מבצעת את אותה הפעולה וגם כאן יש שתי הוראות t , אופרנד יעד CL SAL , אופרנד יעד SAL וביצוע הוראה זו זהה לביצוע הזזה לוגית שמאלה ! כלומר , כפל מספר מכוון ב2- נותן תוצאה כמו כפל מספר בלתי מכוון ב . 2- ואכן בעת תרגום התכנית נראה כי האסמבלר מתרגם את הוראת SAL להוראה . SHL מדוע , אם כן , יצרו שתי הוראות שתפקידן זהה ? מאחר שיש הבדל בין הוראות ההזזה ימינה , SHL-t SAL רצו ליצור גם הוראות תואמות להזזה שמאלה , כדי לשפר את הקריאות של התכנית . משתמשים בהוראה המתאימה לפי אופי הנתונים , הן להזזה ימינה , שם ההוראות מבצעות דברים שונים , והן להזזה שמאלה , שם שתי ההוראות מבצעות אותו הדבר . להוראות אלו יש השפעה על חלק מדגלי המצב ובעיקר על ZF ( SF , OF , CF איוו 5 . 22 הזזה אריתמטית שמאלה של בית איור 5 . 21 הזוה לוגית שמאלה של בית

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר