עמוד:228

על המורה לקחת בכל פעם זוג אחד של אוזניות , להאזין לרשמקול , ובהתאם לכך לדווח לתלמיד על מצבו . אם הקצב של התלמיד אינו משביע רצון - על המורה ללחוץ על הלחצן המתאים , המדליק את נורת הביקורת שעל שולחן התלמיד . בצורה דומה עובר המורה מרשמקול אחד לשני , ובודק את קצב הלימוד של כל תלמיד ותלמיד . כל שנותר למורה כזה הוא להתנחם שמספר התלמידים הוא "רק" שמונה ... אפשר לייעל את הבקרה של המורה על התלמידים , אם נתחשב בעובדה שברגע מסוים המורה מסוגל להאזין לרשמקול אחד בלבד . לשם כך , נשתמש בשני התקנים , א ו-ב ( איור . ( 6 . 15 למבואות התקן א נחבר את מוצאי שמונת הרשמקולים , ולמוצאו נחבר את האוזניות שעל ראש המורה . להתקן זה מחוברים גם מתגי בקרה הממוקמים על גבי שולחן המורה , באמצעותם המורה קובע לאיזה רשמקול , של תלמיד , להאזין בכל פעם . למבוא התקן ב נחבר את הלחצן שעל שולחן המורה , ולמוצאיו נחבר את שמונה נורות הבקרה שעל שולחנות התלמידים . התקן זה מבוקר אף הוא באמצעות מתגי הבקרה שעל שולחן המורה , כך שהמורה יכול ללחוץ על הלחצן שעל שולחנו ולהדליק את הנורה שעל שולחן התלמיד . המערכת המוצעת באיור 6 . 15 לא רק מקלה על המורה את עבודתו , אלא היא גם חסכונית יותר מהמערכת הקודמת ( איור . ( 6 . 14 במערכת הראשונה - מחברים בין המורה לתלמידיו 16 קווים : 8 קווים לאוזניות ו8- קווים ללחצנים , ואילו במערכת השנייה ( איור ( 6 . 15 מחברים רק 5 קווים ; קו אחד לאוזניות , קו אחד ללחצן ועוד שלושה קווי בקרה ( בנוסף לחיסכון בקווים , מערכת זו חסכונית יותר גם באוזניות ובלחצנים . ( איור 6 . 15 מערכת יעילה לבקרה על קבוצה ללימוד שפות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר