עמוד:73

. 7 לבסוף , הורידו את עוצמת האור של המנורה באמצעות העמעם , עד שלא יהיה ניתן עוד להבחין בפסים . במצב זה , מדדו את עוצמת האור על פני המטרה , באמצעות מד-האור . עיבוד התוצאות בתמונה שמופיעה על הצג בסעיף , 5 מתקבל עתה רק חלק מן המטרה . העריכו את ממדי החלק הזה והשוו אותו לשדה הראייה , אשר מחושב לפי ממדי החיישן , ולפי מרחק החריר מן החיישן . ב . מצלמת עדשה שאלות הכנה . 1 סרטטו תרשים שמתאר את התקדמות קרני האור בתהליך ההדמיה במצלמת עדשה . השוו אותו לתרשים הקרניים שהכנתם עבור מצלמת החריר . הסבירו את ההבדל בכמויות האור הנאספות בשני המקרים ( כמות האור הנאסף , יחסית לכמות הקרניים אשר מגיעות מנקודת העצם אל החיישן . ( . 2 במצלמת עדשה , מרחק המוקד של העדשה הוא 2 ס"מ וגודל החיישן הוא : 8 מ"מ ( אופקי 6 x מ"מ ( אנכי . ( חשבו את שדה הראייה האופקי של המצלמה . . 3 דף נייר מוצב במרחק של 10 ס"מ מן המצלמה שתוארה בשאלה הקודמת . חשבו את ממדי האזור על הדף , שאותו תראה המצלמה . . 4 החיישן במצלמה שתוארה בשאלה 2 הוא מסוג , CMOS עם 500 x 400 רכיבים . מהי ההפרדה הזוויתית האנכית של המצלמה ? מה גודל הפרט הקטן ביתר שניתן יהיה להבחין בו בדף האמור ? הציוד הודרנם מודול מצלמת CMOS עדשת עצם למודול המצלמה • מנורת שולחן - עם עמעם דף עם מטרת פסים target 2 ) נמצא בקובצי ניסוי 5 באתר הקורס ) מד-אור

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר