עמוד:116

תרגילים לסיכום הפרק תרגיל 2 . 15 אחת לשנה מתקיימת תחרות לתלמידים מצטיינים . לתחרות זו נרשמים בכל שנה 1000 תלמידים . בשלב הראשון כל התלמיד עובר מבחן סף הקובע אם הוא יכול לעלות לשלב הבא . כדי שתלמיד יוכל לעלות לשלב הבא עליו לקבל במבחן הסף ציון שנע בין 450 ל600- נקודות , אך לא כל התלמידים המקבלים ציון בתחום הנדרש עולים לשלב הבא . כתבו תכנית הקולטת את ציונם של 1000 התלמידים ומציגה ו כמה תלמידים קיבלו ציון בין 450 ל600- נקודות . רק תלמידים שקיבלו ציון גבוה יותר מהציון הממוצע יעלו לשלב הבא . כמה מהם יעלו ? מהו הציון השכיח ביותר שהתקבל בקבוצת התלמידים בתחום הנדרש ? הערה : יש לחלק את התכנית לפונקציות וכל פונקציה תבצע משימה אחת . תרגיל 2 . 16 ישנן דרכים רבות כדי לבצע הצפנה של מידע . אחת השיטות היא לבנות מחרוזת חדשה באופן הזה ו עבור כל אות במחרוזת תישמר במחרוזת החדשה אות עוקבת לאות המקורית אס האות המקורית קטנה מהאות m או , M או קודמת לאות המקורית , אם האות המקורית גדולה מ1- וז או M ואחר-כך תישמר במחרוזת החדשה האות המקורית . בנוסף לזה , כל הרווחים יוסרו , כלומר המחרוזת החדשה תהיה ללא רווחים . לדוגמה מחרוזת מקורית : "Enjoy Learning C" לאחר ההצפנה המחרוזת תראה כך ן "FEmnkjnoxyMLfebaqrmnjimnhgDC" כתבו פונקציה למימוש ההצפנה . כתבו פונקציה לביטול ההצפנה ( ללא הוספת רווחים בין המילים . ( כתבו תכנית ראשית להפעלת הפונקציות הנ"ל . תרגיל 2 . 17 כתבו תכנית הקולטת עשר מחרוזות ומציגה אותן בסדר הפוך , לדוגמה אם נקלטה המחרוזת : "abed" הפלט שלה יהיה : "deba"

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר