עמוד:

שואלים ( בכתב או בעל-פה : ( מה לדעתכם הייתה כוונת המחבר כשכתב את הכתבה ? מציעים לילדים כמה אפשרויות לתשובה ומבקשים מהם לבחור את התשובה הנראית להם המתאימה ביותר . דוגמה לתשובות אפשריות לשאלה לגבי כוונת המחבר : . 1 לעודד אנשים לטייל ביערות הגשם ולהתפעל מהעצים והציפורים . . 2 לגרום לאנשים להבין שכריתת יערות הגשם מסוכנת לעולם . . 3 ללמד את הקוראים ממה מייצרים רהיטים ונייר . . 4 להסביר לקוראים איך נראה גן עדן שבספר בראשית . מתן כמה אפשרויות לבחירה עשוי להגביה את השיחה או את הכתיבה של הילדים , הן משום שהאפשרויות פורשות מגוון של מטרות חברתיות של טקסטים שאולי לא עלו בדעתם , והן משום שהן מציידות אותם במבחר מילים המתאר מטרות אפשריות . דיון בין החלופות השונות בין אם הוא מתקיים במליאה , בקבוצה , בזוגות או בין הילד לבין עצמו , יעשיר את התבוננותם ואת הבנתם של הילדים לגבי המטרות שאפשר להשיג באמצעות טקסט באופן כללי ויעמיק את הבנת מטרתו של מחבר הטקסט הנוכחי . בעקבות קריאת הטקסט סיכום קריאת הטקסט נעשה באמצעות חזרה , הרחבה ויישום של מילות המפתח שטופלו במהלך ההוראה ובאמצעות הערכה של תהליך הלמידה . פעילויות סיכום מסכמים את המידע בטקסט באמצעות קטע "קלוז" והשלמת מילות המפתח . דוגמה : יערות הגשם נקראים כך מפני שיורדות בהם כמויות גדולות מאוד של גשם . בזכות הגשם האדמה מכוסה בצמחיה , והעצים גדלים ב . יש ביערות אלה של מים ומזון , ולכן חיים בהם סוגים רבים של בעלי חיים . כדי לחיות , בני האדם ובעלי החיים בעולם זקוקים ל . העצים והצמחים ביערות הגשם חמצן . האנשים ש את העצים ליערות , לבעלי החיים , לעצמם ולעולם כולו . מחסן מילים : עבותה חמצן גורמים עוול כורתים צפיפות פולטים שפע

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר