עמוד:

שיקולים בבחירת הטקסט הנלווה מצילים את החורשה מתוך ספר לימוד : לחיות יחד בישראל לכיתה ג , ' הוצאת מטח מאפייני תוכן : תומך בנושא שמירה על הסביבה בעיקר מהכיוון החברתי ( אחריות לסביבה הקרובה , ( בממד המקומי ( ילדי בי"ס בכפר-סבא ) - ובכך מרחיב את הטקסט עצי החיים . מעודד את הגישה הרואה בילדים כוח מניע ומשפיע . הסבר והמחשה של מושג ( איכות הסביבה ) באמצעות 'סיפור מקרה . ' התוכן קרוב לעולמם של הילדים . מאפייני מבנה : טקסט מידעי מספר לימוד , קצר , הכתוב כידיעה עיתונאית - פסקות קצרות , המתקדמות מדיווח מתומצת לדיווח מפורט . העניין החדשותי מופיע בראש הידיעה . הסיפור החדשותי מורחב באמצעות תיאור הנסיבות ( זמן , מקום , תכלית . ( מאפייני לשון : מילים יומיומיות ברובן , שאפשר להבין מתוך ההקשר . אוסף מילים השייכות לשדה הסמנטי של בנייה ושיקום . מופע מורחב של צורת הסביל של פעלים ( בעתיד . ( הדגשים בתחום החינוך הלשוני א . הרחבת אוצר המילים - קולטני ויוצרני כאחד ( שדה סמנטי , משלב לשוני , דימויים . ( ב . הפקת מידע גלוי ומשתמע מטקסט מידעי ( מילות מפתח , כוונת הכותב . ( הדגשים בנושא "שומרים על העולם" א . יערות הגשם וחשיבותם האקולוגית . ב . ילדים יכולים ליטול אחריות ולהשפיע על סביבתם הקרובה . המלצות לקריאה נוספת ( למורים ) תכנית הלימודים בחינוך לשוני , עברית - שפה , ספרות ותרבות , ירושלים התשס"ג : טקסט מידעי לימודי - עמודים 27-25 ידיעה עיתונאית - עמוד 33 דרכי קריאה שונות למטרות שונות - עמודים 76-75 מדברים ומאזינים בבית-הספר - עמודים 79-78 קריאה - תיאוריה ומעשה , האוניברסיטה הפתוחה , כרך ד , ' תל-אביב , : 2002 ידע קודם - עמודים 37-24 אוצר מילים - עמודים 56-37 מאור אריה ונגר חגית , , חינוך השמדת סביבתי יערות הוא , בתוך חינוך הספרייה הומניסטי הדיגיטלית , בתוך : הד של החינוך מטח , il אוקטובר . http : // 2008 lib . cet . ac . הדיגיטלית צוות גיאוגרפיה של מטח של מטח . , ac . il מחלוקת // lib . cet באשר http : לעתידם של יערות הגשם , בתוך : הספרייה אתר מטר משרד החינוך - מצגת עם קריקטורות ליום כדור הארץ , ביניהן גם בנושא 'הריאות הירוקות' http : // www . matar . ac . il

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר