עמוד:

מבוא היחידה שומרים על העולם מצטרפת לפעילות הענפה של מערכת החינוך בנושא החינוך הסביבתי . נושא זה מאגד בתוכו תכנים מדעיים ותכנים חברתיים ועוסק בממד המקומי ובממד האוניברסאלי כאחד . במאמרו חינוך סביבתי הוא חינוך הומניסטי ( הד החינוך , אוקטובר ( 2008 כותב ד"ר אריה ונגר : " יש צורך בהיכרות עם סביבתנו הקרובה והרחוקה - החל בביתנו ובארצנו , עבור בעולם כולו על נופיו השונים , וכלה בהכרת מקומנו ביקום אדיר ומלא הוד . יש גם חשיבות להיכרות עם עולם הטבע על העושר והמורכבות שלו , לטיפוח הערכה ואהבה כלפיו וללימוד על שותפינו הלא אנושיים ( החי והצומח ) החולקים אתנו את כדור הארץ . " יחידה זו מציעה הדגמה צנועה לנושא באמצעות שני טקסטים שמזמנים עיסוק בנושא מנקודות המבט שהוצעו לעיל : תוכן מדעי מהעולם ( תרומת יערות הגשם למצב האקולוגי בעולם , ( תוכן חברתי מקומי ( פעילות של ילדי בית-ספר בארץ לשימור חורשה בעירם . ( יעדי החינוך הלשוני הבאים לידי ביטוי ביחידה זו : הרחבה והעמקה של אוצר המילים ( קולטני ויוצרני , ( הפקת משמעות מטקסט מידעי ומטקסט מידעי מספר לימוד , הבעה בעל-פה ( השתתפות בשיחות המזמנות הבעה אישית או הצגת מידע , ( היכרות עם מבנה של טקסט שמטרתו מידוע , תיאור והסבר ( כתבה ) ובניית הקשרים בין רכיבי הלשון ( מילים , תופעות לשוניות ) לאסטרטגיות של הבנה ושכלול כישורי ההבעה .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר