עמוד:274

3 . 2 שיטות מפתוח מתקדמות ראינו כיצד ניתן להעביר מידע ספרתי באמצעות אות אנלוגי בשיטת מפתוח זיזת תנופה , תדר או מופע . ככל שכמות המידע שיש להעביר גדולה יותר , מתברר ששיטות המפתוח הבסיסיות אינן מהוות פתרון טוב כי כל " 0 " או " 1 " לוגי מתורגם לשינוי יחיד – בתנופה , בתדר או במופע . במילים אחרות , במקרה זה , באוד = סל " ש לפי יחס של , 1 : 1 ולפי נוסחת נייקויסט הקצב המרבי שבו ניתן להעביר מידע הוא 2 × 3000 או 6000 סל " ש . בפועל , בגלל מגבלות הקוים הצליחו להגיע בשיטות הבסיסיות ל600- סל " ש בלבד . עבודה בקצבים גבוהים יותר חייבה העברה של יותר סיביות מידע באותו הסמל . המסקנה היא , אפוא , שיש להגדיל את . M כיצד ניתן להתמודד עם משימה זו ? הפתרון בשיטת ASK הוא , למשל , שימוש בארבע עוצמות שונות במקום שתיים . מה מרוויחים מכך ? שימוש בארבע עוצמות פירושו ארבעה מצבים . במקום שני המצבים שהיו עד עכשיו : שידור עוצמה גבוהה כ " 1 " - ושידור עוצמה נמוכה כ . " 0 " - ישנן ארבע אפשרויות לשידור עוצמה המתאימות לשידור , " 10 " , " 10 " , " 00 " ו . " 11 " - הרווח הוא בכך שבאותו רוחב פס משדרים כמות כפולה של מידע . במילים אחרות הכפלנו את קצב העברת הסיביות מבלי לשנות את רוחב הפס . טבלה 3 . 2 ואיור 3 . 9 ממחישים את ההבדלים בשימוש במצבים השונים . באיור 3 . 9 אנו רואים כי הגדלת מספר המצבים ( מספר הרמות או העוצמות עבור אות ( ASK מקטין את זמן השידור עבור אותה כמות מידע או , במילים , אחרות מגדיל את קצב העברת הנתונים . כאשר ישנם עבור שני מצבים אפשריים , כאשר באות המידע מגיע " 0 " משדרים ברמה הנמוכה , וכאשר באות המידע מגיע " 1 " משדרים ברמה הגבוהה . עבור 4 מצבים , כאשר מזהים באות המידע את הסדרה " 00 " משדרים בעוצמה הנמוכה ביותר , עבור " 01 " בעוצמה השנייה , עבור " 10 " בעוצמה השלישית ועבור סדרה " 11 " משדרים בעוצמה הגבוהה ביותר , היא עוצמה . 4 טבלה 3 . 2 שינוי ASK בשתיים , ארבע ושמונה רמות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר