עמוד:275

בתאוצה , הרוכב חייב להתגבר על מומנט שהוא בדרך-כלל גדול בהרבה מהמומנט הסטטי . המומנט בתאוצה נקרא בשם המומנט הדינמי והמאמץ הנדרש הוא יחסי למומנט הדינמי , ולכן הוא יהיה גדול יותר , במידה ונרצה להגיע למהירות מסוימת בזמן קצר יותר . תהליך דומה מתרחש , כמובן , גם בהנעת רובוטים . ידוע שהמומנט הדינמי , שאותו נסמן ב- , M יחסי לקצב ? ? שינוי המהירות הסיבובית , , ? t כלומר לתאוצה . ? ? ככל שהתאוצה גדולה יותר , כך נדרש מומנט דינמי גדול יותר . היות והיחס ? t שווה לתאוצה הזוויתית ? ( ראו נוסחה ( 3-55 ) שבה התאוצה רשומה כנגזרת המהירות הסיבובית , ( הרי שהמומנט הדינמי יחסי לתאוצה הזוויתית . איור 6 . 13 תאור תהליך התאוצה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר