עמוד:10

ד מה הן הטעויות בדיאגרמות ? 1 הילה שאלה את התלמידים המנגנים באורגן , כמה שעות ביום הם מתאמנים , ובנתה דיאגרמה מתאימה : משהו לא ברור בדיאגרמה הזאת : העמודה של אורי גבוהה מזו של מרים , אף שהוא מתאמן פחות שעות ממספר השעות שמרים מתאמנת . דיון מהי השגיאה שעשתה הילה בבניית הדיאגרמה ? מה היה קורה , לו היה גם אורי מתאמן 4 שעות ? 2 נגני האורגן החליטו להתאמן יחד בשבוע הקרוב . אורי בנה דיאגרמה המתארת את מספר שעות החזרה בכל יום . משהו לא ברור בדיאגרמה של אורי : העמודה של יום ב' גבוהה פי 4 מן העמודה של יום א , ' ואילו המספר המתאים ליום ב' אינו גדול פי 4 מן המספר המתאים ליום א . ' דיון מה שגוי בדיאגרמה של אורי ? האם תוכלו לתקן את הדיאגרמה ? בדיון בדיאגרמה של הילה חשוב להדגיש את ההבדל בין תפקידי הצירים . העמודות בדיאגרמה חייבות להיות ניצבות לציר השמות , והגבהים שלהן צריכים לבטא כמויות ( מספרים ) ולא שמות . בדיון בדיאגרמה של אורי חשוב להדגיש שרווחים שווים על הציר המאונך מייצגים כמויות שוות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר