עמוד:6

3 תלמידי כיתה ה' בבית–הספר "היובל" התארגנו לפעילות הקבוצתית המתוארת בפעילות . 2 בקבוצה של אורי החליטו לבדוק את השאלה הזאת : באילו חוגים תלמידי הכיתה משתתפים ? לאחר שאספו חברי הקבוצה את הפתקים מכל תלמידי הכיתה , הם מיינו אותם והכינו רשימה : החוג מספר התלמידים שישה תלמידים כתבו בפתק שאין הם משתתפים בשום חוג . לפי הרשימה הכינו חברי הקבוצה דיאגרמה . א . השלימו את הדיאגרמה ( הוסיפו שמות לעמודות לפי הצורך : ( ! דיאגרמה כזאת נקראת דיאגרמת עמודות . נקודות החלוקה על הצירים נקראות שנתות ( ביחיד : שנת . ( ב . ענו לפי הדיאגרמה : מהו החוג המועדף ? כמה תלמידים משתתפים בחוגי ספורט ( כדורסל והתעמלות ?( ג . נסחו עוד 3-2 שאלות שאפשר לענות עליהן לפי הדיאגרמה הזאת . ד . האם אפשר לראות בדיאגרמה שיש תלמידים שאינם משתתפים בשום חוג ? דיון הציעו דרכים לשנות את הדיאגרמה , כך שתכלול גם את התלמידים שאינם משתתפים בחוגים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר