עמוד:282

לחצן לפתיחת המחסום מותקן לפני המחסום על לוח הפעלה . לחיצה עליו מאפשרת לנהג לתת הוראה לפתיחת המחסום ( הלחיצה על הלחצן מנפיקה לנהג כרטיס חנייה שבו מודפסת שעת הכניסה לחניון , לצורך חישוב פרק זמן החנייה והתשלום עבורו . ( ביציאה מהחניון מותקן מחסום נוסף , זהה למחסום בכניסה . מחסום זה מתרומם רק כאשר הנהג לוחץ על הלחצן פתיחה , ומכניס את כרטיס החנייה ( לאחר שביצע תשלום עבור החנייה ) לחריץ מתאים בקורא כרטיסי החנייה . תפוסת החניון מוצגת באמצעות נורות חיווי וצג ספרתי . שתי נורות המותקנות בכניסה לחניון מציגות את מצב תפוסת החניון , נורה ירוקה ( המאירה חץ ירוק ) מצביעה על חניון פנוי ונורה אדומה ( המאירה X אדום ) מצביעה על חניון מלא ( ראו איור 4 . 7 א . ( שתי נורות נוספות , המותקנות על עמוד תצוגה ברחוב הראשי , בסמוך לכביש הגישה לחניון , ( איור 4 . 7 ב , ( מציגות אף הן את מצב תפוסת החניון , ומסמנות לנהגים אם כדאי להם לפנות לכיוון החניון , או להמשיך לחניון אחר , במידה שהחניון הנוכחי מלא . נורה אדומה נדלקת כאשר החניון מלא , ונורה ירוקה נדלקת כאשר בחניון יש מקומות חנייה . צג ספרתי מאפשר למפעיל החניון לראות את כמות הרכבים החונים בחניון ( תפוסת החניון , ( או לחילופין את כמות המקומות הפנויים שנותרו . איור 4 . 6 מיקום חישנים במחסום

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר