עמוד:13

3 בתחילת פרק כג , העוסק במועדים , התורה מזכירה את השבת , אף על פי שאינה מועד . למה ? לפניך קטע מפירוש רמב"ן ( רבנו משה בן נחמן ) לפס' ב : " אשר תקראו אתם מקראי קדש - אלה הם מועדי" ( אסורים ) במלאכת עבודה . אבל השבת תשמרו לעשות אותה שבת שבתון מכל מלאכה שבעולם , כי יזהיר בשבת פעמים רבות . וירמוז עוד כאן כי גם בבוא השבת באחד מן המועדים , לא תדחה ( את השבת ) לעשות בה אוכל נפש * . " * ההיתר להכין בחג עצמו אוכל לצורכי החג , " אוכל נפש , " מבוסס על פסוק מספר שמות ( פרק יב פס' טז : ( " כל מלאכה לא יעשה בהם , אך אשר יאכל לכל נפש - הוא לבדו יעשה לכם . " רמב"ן עונה על השאלה שהצגנו בראש פעילות : 3 למה השבת , שאינה מועד , נזכרת בפרק כג , העוסק במועדים ? רמב"ן מציע תשובה - ובה שני חלקים . השלם לפי פירוש רמב"ן ( אפשר להיעזר בפעילות : ( 2 א . במועדים "אשר תקראו אתם מקראי קדש" אסור אבל בשבת , שהיא שבת שבתון , אסור ולכן התורה מזהירה פעמים רבות בעניין איסורי השבת . מפה לשבת איטליה , המאה ה . 18- מפת פשתן רקומה בכחול ואדום . מסביב : פסוקים מן התורה הקשורים לשבת ולשמירת שבת . במרכז המפה , בתוך העיגול : שם הרוקמת - חנה בת שבתי אלטוני . צילום : מוזיאון ישראל ( אוסף פויכטונגר , מוזיאון ישראל , ירושלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר