עמוד:16

2 פתרו את הבעיות . כתבו את המספר שבתשובה כמספר מעורב , אם אפשר . א | במאפייה הכינו 6 ק"ג בצק לאפיית חלות . חילקו את הבצק שווה בשווה בין 4 תבניות , ובכל תבנית אפו חלה אחת . האם בכל תבנית שמו יותר מקילוגרם אחד של בצק או פחות מקילוגרם אחד ? הסבירו . כמה ק"ג בצק שמו בכל תבנית ? כתבו תרגיל ותשובה . ב | אחר - כך חילקו 4 ק"ג בצק ( מאותו הסוג ) שווה בשווה בין 6 תבניות , ואפו חלות . האם החלות האלה היו גדולות מהחלות שאפו קודם או קטנות מהן ? האם המשקל של כל חלה כזאת היה גדול מקילוגרם אחד או קטן מקילוגרם אחד ? מה היה המשקל המדויק של כל חלה כזאת ? כתבו תרגיל ותשובה . ג | למחרת אפו חלות ב 4 - תבניות , ובכל תבנית שמו 4 ק"ג בצק . 5 בכמה ק"ג בצק השתמשו בסך הכול ? כתבו תרגיל ותשובה . 3 בעיות שפותרים בעזרת תרגיל חילוק של מספר שלם במספר שלם . בכל סעיף חברו ופתרו בעיה מהסוג שראינו , בהתאם לתיאור : א . המספר בתשובה גדול מ . 1 - ב . המספר בתשובה קטן מ . 1 - ג . המספר בתשובה שווה ל . 1 - למורה : גם בסעיף - 2 אם התלמידים נעזרים בציורי עיגולים , כדאי לשאול אותם מה מייצג כל עיגול בסיפור של הבעיה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר