עמוד:9

ג . בעיות מילוליות 1 פתרו את הבעיות . אתם יכולים להיעזר בציורים , אם אתם רוצים . 10 ילדים רוצים לחלק ביניהם חבל שאורכו 3 מטרים , שווה בשווה . כמה מטרים של חבל יקבל כל ילד ? א | חילקו שדה ששיטחו 2 דונם שווה בשווה בין 5 חקלאים . כמה דונמים קיבל כל חקלאי ? ב | לאימא יש 3 טבלות שוקולד . היא רוצה לחלק אותן שווה בשווה בין חמשת ילדיה . כמה טבלות שוקולד יקבל כל ילד ? ג | לטיול לקחנו מכל משקה ובו 3 ליטרים לימונדה . בהפסקה חילקנו את המשקה שווה בשווה בין 10 המטיילים . כמה ליטרים משקה קיבל כל אחד מהמטיילים ? ד | בחצר יש 5 חתולים . חילקתי ביניהם 6 גביעי גבינה שווה בשווה . כמה גביעים קיבל כל חתול ? 2 ליד כל בעיה כתובים שני תרגילים . בחרו את התרגיל המתאים לבעיה , ופתרו . אפשר להיעזר בציורים א | אימא קנתה 5 ליטרים קולה . היא מזגה אותם ל6– קנקנים - כמות שווה לכל קנקן . כמה ליטרים קולה היו בכל קנקן ? 6 : 5 = ב | לדנה היו 6 ק"ג תותים . היא חילקה את התותים שווה בשווה בין 5 ילדים . כמה ק"ג קיבל כל ילד ? 6 : 5 = 5 : 6 = בפתרון כל בעיה כתבו גם תרגיל ותשובה . למורה : אם התלמידים נעזרים בציורי עיגולים , כדאי לשאול אותם מה מייצג כל עיגול בסיפור של הבעיה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר