עמוד:109

2 פתרו את הבעיות . אתם יכולים להעזר בציור תבניות . אם התרנגולות מחולקות שווה בשווה בין הלולים השונים , כמה תרנגולות יש בכל לול ? א . בלול של איילה יש כלובים . היא רוצה לשים בכל כלוב 7–3 תרנגולות . הציעו אפשרויות שונות לסידור התרנגולות בלול של איילה . ב . מר צביאלי החליט לארגן מחדש את הלולים ולשים 140 כלובים בכל לול . הוא חשב שסידור של 4 תרנגולות בכל כלוב יתאים לסידור של כל התרנגולות בכל הלולים . האם צדק ? אם טעה מר צביאלי - כמה תרנגולות נשארו בלא כלובים , או כמה כלובים נשארו ריקים ? כתבו חישוב ותשובה . ג . אם בכל זאת מר צביאלי רוצה לשים 140 כלובים בכל לול , האם יוכל לסדר בהם את התרנגולות ? אם כן - איך ? שימו לב : הכוונה היא שבכל הלולים ( אם אפשר ) או ברובם יהיה מספר שווה של תרנגולות , ובכל כלוב - לא יותר מ5– תרנגולות . למורה : בפרק זה רצוי שהתלמידים ישתמשו במחשבון לפתרון התרגילים , מכיוון שהחישובים אינם המטרה המרכזית כאן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר